שירות לקוחות: 03-9616263

 שליח עד הבית חינם ברכישה מעל ₪299

קודם כל תירגעו

קודם כל תירגעו

 7 דרכים לשגרת יום רגועה יותר, גם עכשיו

החיים מזמנים לנו סיטואציות ומצבים שלא תכננו.

הנה נחתה לה תקופה שאיש לא ידע לצפות, בטח לא את עוצמתה כשתוצאותיה עדיין לא ידועות בכלל. אבל כל העניין הוא לזכור שגם עכשיו, דווקא עכשיו, בריאות הנפש היא הכרח.

איך שומרים על השפיות גם שכנדמה שהכל מסביב קורס? שאלה טובה, אבל קודם כל זוכרים שמדובר בתקופה. קצובה. היא זמנית והיא תחלוף. בינתיים, הנה עוד כמה רעיונות לרוגע ביתי. אגב, הם טובים לתמיד.

1. התחלה

גם עכשיו, שגרה היא עניין מבורך. רוצים להתפנק עוד קצת במיטה בבוקר? סבבה, אבל הגבילו את זה לשעה מסוימת. החליטו שעד 9:00 למשל אתם אחרי מקלחת, לבושים וריחניים. כן, גם אם זה לקום לכלום. זה הרי לא באמת כלום. אפשר לעצור מול המראה ורגע ליהנות מזה שאתם לא מאחרים לשום מקום...? תודה.

2. עשייה

קל להגיד שצריך לחשוב מחשבות חיוביות. אולי, אבל זה ממש מה שצריך עכשיו. עובדים מהבית? נהדר! יש המון מובטלים, שמחו בחלקכם. חל"ת? אוקי, אולי זה זמן לקחת פסק זמן ולחשוב על רעיונות חדשים. אולי לימודים של חלום רחוק? להיפך: זה הזמן לעשות סדר בארונות ולתרום את מה שפחות זקוקים לו למי שכן זקוק. להיפטר מדברים מיותרים שאגרתם וישמחו מישהו אחר. בכלל, מעשים טובים לאחרים, דווקא כשקשה, גורמים לאושר גדול ומזכך. שווה לנסות.

3. מים

מים מרגיעים. זה מעניין אבל כמעט בכל מצב שלהם – גם כשזהו מפל גועש. חשוב לשתות הרבה כדי "לשטוף" מהגוף את החרדות, וגם כדי להזכיר לעצמנו כמה הגוף אוהב מים וכמה אנחנו אוהבים את הגוף. באופן דומה, ולא משנה אם אתם אנשי מקלחת או אמבטיה – מים על עור הגוף עושים טוב. לא נעים להגיד אבל כן: זה הזמן להתקלח הרבה.

4. נשימות

יש כל מיני תרגולי נשימות מצוינים ביוטיוב או בכלל ברשת. היוגיסטים טובים בזה. מדהים כל פעם מחדש לגלות איך בנשימות איטיות וקצובות ממש מרגישים איך החמצן שוטף את המוח ומפיג לחצים.

בגדול מה שצריך הוא ככה:

· לשאוף אוויר תוך כדי ספירה עד 4

· החזקת האוויר בריאות שוב עד 4

· נשיפה – כן, עד 4

· וחוזר חלילה, כמובן

5. לבחור אחרת

רגילים להתפוצץ על הכלים שהשאירו לכם בכיור? מאבדים את הסבלנות מול ילד צועק? או בוהה בטלוויזיה? ציניים? לועגים לכל מה שלא אתם? מחקרים מוכיחים שאם מנסים להחליף את התגובה האינטואטיבית באחרת – משהו טוב קורה.

קודם כל עמוק בפנים אנחנו מבינים שגם לנו זה יכול לקרות – שנשאיר אחרינו כלים, שנצעק מתסכול, שנבהה שעות וכן הלאה – אבל בכל זאת בוחרים לא לשפוט, והבחירה הזו – מרגיעה. נוצרת הרגשה של מבוגר אחראי, של אדם טוב יותר וזה נעים ואף מועיל לסביבה. מומלץ.

6. השקט שבפנים

גם בשגרה רובנו מחפשים את הדרך לשקט, נחת ושלווה. רק שרובנו גם טועים לחשוב שאם נטוס למלדיביים או לסיני, אם יהיה לנו יותר כסף, אם נהיה יותר רזים - נזכה בהם. אבל האמת היא שהשקט והשלווה לא נמצאים רחוק כל כך. הם דווקא קרובים מאד ושוכנים בפנים. הרי גם אם טסים, גם אם מרוויחים יותר, גם אם מרזים 5 ק"ג – זה עובר ושוב רוצים עוד.

אבל אין מה להאשים את המציאות אלא באמת להיות מרוצים ממה שיש. ותמיד יש ממה.

7. איזון

סדר יום מאוזן הוא לא רק קריירה, רק ילדים או רק לשכב עם הנייד על הספה. הוא הכל מהכל. גם עכשיו - נסו לאזן בין מבזק חדשות, לטיפול בעציצים, להכנת מתכון מסקרן, לאימון פילאטיס אונליין ולבהייה.

לאב אנד פיס יו אול...



מוצרים קשורים