שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

פצעי לחץ – טיפול ומניעה

פצעי לחץ הם עניין לא פשוט. גם בגלל המצב הפיזי שגרם להם – בעיית ניידות כזו או אחרת – ובעיקר בשל הכאב שהם גורמים. פצעי לחץ, כשמם כן הם, מופיעים על העור לאחר שנוצר לחץ מוגבר על חלק מסוים של הגוף. לרוב מתפתחים הפצעים באזורים גרמיים כמו עקבים, קרסוליים, ירכיים, עצמות המושב ועצם הזנב. ואכן, פצעים כאלה מופיעים לעיתים קרובות בקרב קשישים המתקשים בתנועה.

פצעים אלה יכולים להופיע בכל מקום בגוף ועלולים להתפתח במהירות רבה. אזור הפגיעה שיוצרים הפצעים הינו בצורת קונוס כך שמה שמופיע בסופו של דבר על פני העור לא חושף את עומק הצרה שכן כשהם כבר מופיעים המצב בעומק הרקמות כבר חמור. ואכן, בעוד שבסימנים הראשונים לפצעים ניתן לטפל עצמאית בבית, הרי שבשלבים מאוחרים יותר יש לקבל טיפול מגורם מקצועי. חשוב לדעת: ישנם לא מעט שינויים בעור המהווים סימני אזהרה ויכולים לסייע בזיהוי מוקדם של פצעי הלחץ:

• שינויים חריגים בצבע העור או במרקם

• נפיחות

• אזור כואב למגע

• אזור קריר או חם יחסית לאזורים אחרים בגוף

• הפרשות דמויות מוגלה

בכל מקרה, בהיעדר טיפול מקצועי ומתאים, פצעי לחץ עלולים להסתבך עד כדי זיהום בעצמות ובמפרקים, זיהום דמי ואפילו קרצינומה, סרטן של תאי העור. מה עוד חשוב לדעת על התופעה המטרידה? הנה הפרטים.

טיפול ראשוני ונקודתי

ראשית יש להפחית, ככל הניתן, את הלחץ על האזור הפגוע. שינוי צדדים במיטה, כיסא גלגלים, סיוע בהליכה או כל פעולה שתגרום לשינוי תנוחה לכזו שתשחרר את הלחץ.

על מנת להימנע מזיהום - שהוא אחד הסיבוכים הנפוצים והמסוכנים של פצעי לחץ - יש לשמור על ניקיון באמצעות ניקוי יומיומי עם מים סטריליים. את הסרת הרקמה הנגועה או המתה יש לעשות באמצעות גורם מקצועי בלבד.

יש לחבוש את הפצע בגזה מתאימה כדי לחסום ככל הניתן את סכנת הזיהום ולהחליף תחבושות בכל יום או בהתאם לצורך.

טיפול מקיף

שמירה על דיאטה בריאה ומאוזנת, הכוללת תזונה עתירת חלבונים והרבה פירות וירקות עשירים בוויטמין C מקדמת ומועילה לריפוי פצעי הלחץ. שימו דגש על חלבונים - צריכת חלבון מספקת מאפשרת התאוששות מוצלחת של הפצעים.

מלבד תזונה בריאה ומאוזנת, יש לוודא כי רמות הסוכר בדם מאוזנות, אנמיה - אם יש - מטופלת כראוי וכמובן לוודא במשנה תוקף את הסביבה ההיגיינית: מצעים נקיים והחלפה תכופה המונעת נוכחות של צואה או שתן.

מלבד תרופות וטיפול בהמלצת גורם מקצועי, ג'ל אלוורה איכותי הראה תוצאות טובות לריפוי פצעי לחץ. ואולם יש להניחו על הפצעים ברמה יומיומית עד להקלה. בכל מקרה יש לשקול טיפולים אלטרנטיביים בזהירות ובוודאי להיוועץ בגורם מקצועי ולא לסמוך אך ורק על תרופות אלו.

אם מדובר באדם המשתמש בחיתולים למבוגרים ו/או סובל מדליפת שתן רצוי להוסיף קרם המגן על העור. עור לח מגביר את הסיכון לסיבוכים מפצעי לחץ ומרחיק את ריפוים.



מוצרים קשורים

aaa