שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

מזונות מומלצים לחיזוק מפרקים

דלקת פרקים מוכרת לכולם כמחלה של אנשים מבוגרים או קשישים, אך למעשה ניתן לחלות בה החל מגיל 30. מדובר במחלה הפוגעת במפרקים והיא באה לידי ביטוי בהתחלה ככאבים חולפים, אך ככל שהיא מתפתחת ומחמירה היא גורמת לנוקשות בתנועה ולקושי בתפקוד היום יומי

. לצערינו הרב אין תרופה למחלה הזו, אך בהחלט ניתן לעכב את ההתפתחות שלה בעזרת תזונה נכונה ופעילות גופנית מותאמת.

סוגי דלקות פרקים בדומה לסרטן, דלקת פרקים היא שם כולל למספר רב של מחלות הפוגעות במפרקי הגוף השונים: צוואר, ידיים, רגליים, ברכיים וכו'. אך קיימים 4 סוגים של דלקות פרקים נפוצות:

1. דלקת פרקים ניוונית נגרמת עקב הזדקנות טבעית של הגוף והיא נפוצה בעיקר בקבוצת הגיל השלישי (בני 65 ומעלה).

2. דלקת פרקים שגרונית הנגרמת כאשר המערכת החיסון תוקפת את עצמה ומתמקדת במפרקי הגוף השונים. למעשה נוצרות דלקות באיזורים הסמוכים למפרקים המשפיעות על התפקוד והמבנה של המפרק.

3. דלקת שדרה מקשחת מופיעה בעיקר אצל בני 45 ומטה ופוגעת במפרקי האגן.

4. דלקת מפרקים פוגעת בכפות הרגליים (מוכרת יותר בשם שיגדון או גאוט).

דלקת פרקים – תסמינים נפוצים

דלקות הפרקים מתפתחות בהדרגה, כך שניתן לזהות את המחלה עוד שלביה המוקדמים. בין התסמינים הנפוצים למחלה תוכלו למצוא:

• שינוי בצורת המפרקים – מפרקים חולים נוטים לשנות את צורתם ואת צבעם. הם יהיו אדומים יותר ונפוחים יותר. במקרים מסוימים אף יהיו רגישים יותר למגע.

• נוקשות במפרקים – לאדם החולה תהיה תחושה של קושי בהזזת המפרק, לדוגמא להניע את פרק שורש כף היד למעלה ולמטה. הנעה המפרק תהיה כרוכה בכאבים ואי נוחות. הדבר נפוץ בעיקר בפרקי אצבעות הידיים בשעות הבוקר.

• הקטנת טווח התנועה – ככל שעצמות המפרק כואבות יותר וחולות יותר כך קשה יותר להניע אותו לטווחים גדולים. כך למשל, כאבים במפרק האגן יקשו על הליכה בצעדים גדולים והחולה יאלץ ללכת בצעדים קטנים ואולי אף להיעזר המקל הליכה או הליכון תמיכה.

מזון לדלקת מפרקים – המלצות

מלבד נטילת תרופות באופן קבוע וביצוע פעילות גופנית מותאמת, ניתן גם להשפיע על מצב המחלה על ידי תזונה נכונה. ריכזנו עבורכם מספר מזונות כשדאי שתכירו אם אתם או מישהו ממשפחתכם חולה בדלקת פרקים:

• הקפידו לאכול מנת דג (כ-100 גרם לערך) בין שלוש לארבע פעמים בשבוע. בדגי בורי, סלמון, טונה ופורל יש רמות גבוהות של חומצות אומגה 3 שהן חומצות אנטי דלקתיות.

• הקפידו לשלב אנתוציאנין בתפריט– האנתוציאנין הוא אותו פיגמנט אדום/סגול המעניק לתותים, פירות יער ודובדבנים את צבעם המיוחד. לאנתוציאנין השפעה אנטי דלקתית על הגוף.

• הקפידו לצרוך ויטמיןC - אנחנו מכירים אותו מחזק את המערכת החיסונית באופן כללי ויעיל נגד הצטננות בפרט. בנוסף, תורם ויטמין C למניעת שחיקת הסחוחים במפרקים. תוכלו למצוא אותו בפירות הדר למיניהם.

• הרבו באכילת עלים ירוקים וירקות ממשפחת המצליבים – אלה עשירים בויטמין K, ויטמין C ובסולפורופן אשר מונעים כאבי מפרקים. בנוסף יש בהם גם תכונות נוגדות דלקת המעכבות את התפתחות המחלה.

• שתו תה ירוק – תה ירוק מכיל כמות גדולה של נוגדי חימצון המונעים שחיקת סחוסים הגורמת לפגיעה במפרקים.

• הוסיפו שום ובצל - וגם כרישה, צנונית, לפת וקולורבי. בכולם יש חומרים המעכבים את שחיקת הסחוסים ושומרים על צפיפות העצם.

• הוסיפו כורכום לאוכל – לכורכום השפעה נפלאה על הגוף, הוא מסייע בהפחת רמות הדלקת בגוף ובהורדת כאבים.

במידה ואין לכם אפשרות לשלב את מזונות אלה בתפריט היומי, מומלץ שתפנו אל הרופא המטפל שימליץ לכם על ויטמינים ותוספי תזונה שישלימו את החוסרים בגוף.

 מזון לדלקת מפרקים – עדיף להימנע מ...

אם חריף גורם לכם לצרבת, אם מצות גורמות לעצירות, אם אורז גורם לכאבי בטן – מה עושים? נמנעים לחלוטן או אוכלים בכמויות קטנות מאוד ולעיתים רחוקות. כך גם עם מזון לדלקת מפרקים, יש דברים עדיף לוותר עליהם גם אם מאוד אוהבים לאכול אותם. בין רשימת המזונות מהם עדיף להימנע אם חולים בדלקת פרקים, תוכלו למצוא:

1. אוכל מטוגן – המכיל כמויות גדולת של מלח וחומרים מייצבים ומשמרים המשפיעים לרעה על הגוף. רוצים לאכול שניצל? המירו את הטיגון במחבת לאפייה בתנור.

2. מתוקים – למרות שהמתוקים הם סוג של נחמה, עדיף לאכול אותם לעיתים רחוקות מאוד. מומלץ לוותר על שוקולד, מיצים ממותקים, מאפים, חטיפים ושתייה מוגזת המאיצים את תסמיני הדלקת.

3. הימנעו ממוצרי בשר מעובד – נקניקים ונקניקיות נחשבים למזון מעובד ומתועש שגם לאנשים בריאים עדיף להתרחק ממנו.

4. ירקות ממשפחת הסולניים ביניהם עגבניות, פלפלים, חצילים ותפוחי אדמה המכילים חומר רעיל הנקרא סולנין העלול לפגוע במפרקים.

לסיכום, דלקות פרקים הם מחלות שאינן שמורות לבני הגיל השלישי בלבד. ככל שהן מתפתחות ומחמירות כך הן מסיבות יותר כאב לאדם החולה והוא מאבד את היכולת להתנהל ולתפקד בצורה עצמאית.

יחד עם זאת, אבחון מוקדם של בעיה ושמירה על תזונה הכוללת מזון לחיזוק מפרק הירך, הידיים, הצוואר וכו יכולה לעכב את התפתחות המחלה ואף להקל רבות על האדם החולה ולסייע לו להתמודד עם המחלה.

אם אתם חושדים שתסמיני דלקת פרקים התפתחו אצלכם או אצל אחד מבני משפחתיכם, פנו אל ייעוץ רפואי בהקדם.

מומלץ לעיין בתווית ובעלון המצורפים למוצר לפני השימוש. המידע לעיל אינו מהווה תחליף להיוועצות עם הרופא המטפל. מוצר זה הינו תוסף תזונה ואינו בעל התוויה רפואית – אינו משמש כתרופה או כסגולת ריפוי. בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא המטפל. להרחיק מהישג ידם של ילדים. נשים בהריון, נשים מניקות, אנשים הנוטלים תרופות מרשם, אנשים הסובלים מרגישות, וילדים- יש להיוועץ ברופא לפני השימוש.



מוצרים קשורים

aaa