שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

מה עושים כשאי אפשר להתאפק

דווקא בגלל שמדובר בעניין שלא אוהבים לדבר עליו, נתחיל מהמספרים: 15% מהנשים יסבלו מדליפת שתן במהלך חייהן כאשר אחרי גיל 65 כבר מדובר על 40%. בהחלט יכול להיות, אגב, שהמספרים גבוהים יותר, ופשוט מדווחים פחות. לא אוהבות לדבר על זה, אבל בהחלט סובלות מזה ואף נמנעות לא פעם מפעילות גופנית או גרוע מכך מפעילות חברתית.

אנחנו מדברים בלשון נקבה מכיוון שהבעיה שכיחה הרבה יותר בקרב נשים מאשר אצל גברים.

עוד חשוב להגיד כי לצורך העניין זה לא כל כך משנה אם מדובר על טיפות בודדות או על כמות גדולה יותר, אם השתן דולף באופן לא רצוני – הרי שזו ההגדרה של דליפת שתן. יחד עם זאת ניתן להבחין בין שני סוגים עיקריים של הבעיה:

בריחת שתן במאמץ - תופעה זו – המתרחשת בד"כ בעת בעיטוש, שיעול או הרמת משא כבד - יכולה להתרחש גם אחרי לידה ומקורה בהיחלשות של שרירי רצפת האגן. חיזוקם – באמצעות תרגול פיזיותרפי מתאים יכול בהחלט לשפר את המצב ונמצא יעיל בכ-65% מהמקרים.

דליפת שתן בדחיפות – מתרחשת בדרך כלל בקרב נשים בוגרות יותר, ובעוד שדליפת שתן מתרחשת כתוצאה משרירי אגן חלשים הרי שלבריחת שתן אין סיבה מובהקת ידועה. יחד עם זאת עודף משקל, עצירויות תכופות, שיעול כרוני כמו גם פעילות גופנית אינטנסיבית הכוללת קפיצות רבות נמצאו כמגבירים את הבעיה.

דליפת שתן – פתרונות שיסייעו לך להמשיך בשגרת חייך

אבל אנחנו כאן לא רק כדי לסמן בעיה אלא בעיקר להגיד ש: ראשית, את לא לבד. לא מדובר על תופעה נדירה אלא כאמור עניין שאחת מכל 3 נשים סובלת ממנו. מומלץ בחום להיוועץ ברופא/ת משפחה שכן יש לא מעט טיפולים שניתן לעשות ולא כאן המקום לפרטם.

שנית, למרבה המזל אנחנו חיים בעידן בו יש לא מעט פתרונות נוחים שיכולים בהחלט להקל. ובעצם, לא רק להקל אלא ממש לפתור – לפחות את מצוקת היומיום שממנה סובלות נשים עם דליפת שתן. פתרונות אלה נוצרו מתוך כוונה לאפשר לך להמשיך בשגרת יומך ובכל הפעילויות שאת רגילה ואוהבת.

אבל לפני שנעבור לספר עליהם חשוב להדגיש עוד דבר: חיזוק של שרירי רצפת האגן, המתבצע באמצעות כיווץ שלהם מספר פעמים ביום יכול בהחלט למנוע את הבעיה מלכתחילה, ויש לא מעט נשים הטוענות כי תרגול כזה לאחר ייעוץ עם אנשי מקצוע אף הקל משמעותית על הדליפה.

דליפת שתן היא לא סוף העולם ובוודאי לא אמורה לגרום לך לשנות כהוא זה מחייך. נכון, זה לא נעים, אבל גם לא נורא. זאת, כמובן, אחרי שבדקת ווידאת כי אין מדובר על סימן לבעיה אחרת (צניחת רחם למשל).

כך או כך, שפע מוצרי הספיגה הקיימים היום מאפשר לבחור בדיוק את מה שנוח לך. גם אם יש מי שמכנה אותם חיתולים למבוגרים, הרי שלרוב מדובר על מגני תחתון ברמות ספיגה שונות ובצורות שונות שלא רק מתמקמים בדיסקרטיות מתחת לבגדייך אלא גם נכנסים לתיק קטן.

כשתכירי את גופך ואת צרכיו המשתנים תוכלי לבחור בין מגן תחתון, תחבושת או תחתוני ספיגה. שלל המותגים הקיימים בתחום יכולים לתת לך רמז לכך שלא רק שאת לא לבד, אלא שיש בהחלט מי שישמחו לפתור לך את הבעיה. בהצלחה!



מוצרים קשורים

aaa