שירות לקוחות: 03-9616263

 שליח עד הבית חינם ברכישה מעל ₪299

לשמור על העור מפני הקור

לשמור על העור מפני הקור

החורף כבר כאן, וזה לא רק הקרמבו, החמין והמרקים שמגלים לנו את זה, אלא גם העור – של הפנים והגוף כאחד. טעות נפוצה היא לחשוב שאם יורד גשם אז כנראה לח מספיק גם לעור. ובכן זהו, שלא. החורף מביא איתו מזג אוויר קר ויבש – 2 תנאים שהעור שלנו לא אוהב, בוודאי לא לאורך זמן. ובהתאם, התגובה לא תאחר לבוא: העור הופך מחוספס, מגורה ואפילו אדמומי ומגרד.

מה עושים? כן, טיסה לאבו דאבי זו אפשרות, אבל אם אין לכם תכניות לשהות שם למשך חודשי החורף קבלו את העצות הבאות:

 

סבתא צודקת

זה אולי נשמע מובן מאליו אבל בכל זאת: כן, הדרך הטובה ביותר להתגונן מפני מזג אויר קר היא פשוט... להתלבש בהתאם.

בגדי כותנה נושמים וארוכים המכסים יפה את הגוף בשכבה אחת או שתיים – תלוי כמה קר מסביבכם. במקרים קשים יותר של טמפרטורות נמוכות מ-10 מעלות ביום שווה להוסיף גם כובע, כפפות וצעיף.

 

שלא ייגמרו המים!

אין בכלל ספק: מקלחת / אמבטיה רותחת ביום חורפי וקר היא תענוג צרוף שיכול להימשך עד שהמים החמים נגמרים.

רק מה? מים חמים, מתברר, הם אחד הגורמים המשמעותיים לעור יבש. יש לזה כמובן הסבר פיזיולוגי אבל אין מה להיכנס אליו. במקומו, עדיף אחת משתיים: או לקצר את זמן המקלחת ל-10 דקות גג או להוריד את טמפרטורת המים.

רצוי גם לא להפריז בשימוש בסבון שכן הוא מייבש את העור.

ולקינוח: מגבת רכה וניגוב בטפיחות קלות יועילו אף הם לשמירה על הלחות בעור.

 

יותר קרם, יותר סמיך, יותר טבעי

ממש כמו שבקיץ – בוודאי באזור החוף – נעדיף קרמים קלילים ומימיים יותר שלא יכבידו על החום הכבד ממילא, כך בחורף שווה לבחור בחלופה הסמיכה יותר.

קרמים מזינים לכלל אזורי הגוף – ובכלל זה ידיים, כפות רגליים, וכמובן פנים וגוף – יכילו ויטמינים ייעודיים לעור, ייספגו היטב ויעניקו לו את הלחות שאבדה. עדיף אחרי מקלחת כשנקבוביות העור פתוחות ונכונות לספוג.

ועוד משהו: מוטב להעדיף קרמים על בסיס טבעי, נטולי אלכוהול ובשמים למיניהם שכן גם אלה מייבשים את העור.

באותה נשימה נציין כאן כי גם חומרי הכביסה שלכם – עדיף שיהיו היפואלרגניים ועדינים שכן בחורף הבגדים מכסים את העור כולו ועור רגיש יגיב מייד לחומרים חריפים.

 

חם מדי!

מזגנים, רדיאטורים, הסקה מרכזית, הסקה רצפתית, אח בוערת – יו ניים איט. כל מקורות החום הללו מייבשים את האוויר ובהתאם מייבשים גם את העור. פתרון אחד הוא לא להגזים עם אמצעי חימום ופתרון נוסף, עדיף במובנים מסוימים, הוא להוסיף מכשיר אדים המלחח את האוויר.

 

לשתות הרבה, לאכול בריא

בחורף, קצת יותר קשה להרגיש צמא. מה שמוביל רבים לשתות מעט מדי. תה צמחים בהחלט נחשב, קפה פחות ובעיקר? מים. העור זקוק למים כדי לשמור על מאזן לחות נכון.

לצד זה, רצוי גם לשים לב לתזונה: תותים, סלרי ומלפפונים, למשל, מלאים במים ומוסיפים לחות לגוף. הקפדה על כמות חלבון מספקת ושימת דגש על מזונות המכילים ויטמין A, ויטמין C וחומצות שומן אומגה 3 – בהחלט תועיל לגוף ולעור.

אגב, כדאי לבקש בדיקה המוודאת כי רמות ויטמין ה-D שלכם תקינות. ויטמין D הוא תוצאה ישירה של חשיפת העור לשמש, כך שבאופן טבעי רמותיו יורדות בחורף.

 

ולסיכום: בריאות העור, חשוב לדעת, חשובה לא רק ליופי. העור, כידוע, הוא האיבר הגדול ביותר בגוף ותפקידיו רבים: הוא מגן על הגוף מפני זיהומים למיניהם, מקרינה אולטרה סגולה ובעיקר – שומר על האיברים הפנימיים במקומם. שמרו עליו.

הקפידו להשתמש במוצרים ותכשירי טיפול ביובש כדי לטפל בעור מגורה ולהוסיף לחות לעור בימי החורף הקרים.

 

 



מוצרים קשורים