שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

להיות כל היום ביחד זה לא פשוט - זוגיות בזמן קורונה

זוגיות בזמן קורונה

מערכות יחסים הן לא סיפור פשוט. במיוחד בימים כאלה, בהם אין לאן לברוח, הגירויים החיצוניים שואפים לאפס וכל יום נראה כמו זה שלפניו.

רובנו לא יוצאים לעבודה בבוקר וגם אין לנו יותר מדי משימות לבצע. מלבד ארוחת צהריים או ערב ועוד פרק של משהו.

אבל!

זה גם זמן שיכול להיות פרשת דרכים שעוד תיזכר בספר דברי הימים של הזוגיות שלכם.

אפשר דווקא לנצל את השקט, את הביחד, את משך הזמן הארוך כל כך להתבוננות מחדש ולבניה של משהו מקסים. ככה זה: אם שני הצדדים מחויבים לעבודה, מערכת היחסים תפרח בין אם היא בת 3 חודשים ובין אם בת 30 שנה.

וזכרו גם זאת: אהבה היא באמת הכל. היא כוח מטורף שמזיז הרים ולבבות. רק צריך לתת לה השראה, להיות ההשראה הזו, לכתוב את הסרט שיהיה החיים שלכם. מה עוד? הנה:

מותר לא להסכים, זו לא סיבה לריב שבוע

אתם אנשים שונים שחיים יחד. אנשים שעד שגילו את אהבתם היו לגמרי זרים. אז ברור שיהיו חילוקי דעות, אבל למה להפוך אותם לשנאה יוקדת ולריב של שבוע?! כל עוד לא מדובר על בגידה באמון מכל סוג או אלימות מכל סוג – תסכימו לא להסכים ותמשיכו הלאה בחיוך. אחרי שבוע לא זוכרים על מה הייתה המריבה.

המנטרה היומית: אני נהדר/ת

את, אתה, אתם ורק אתם קובעים את הערך העצמי שלכם. גם בן/בת הזוג לא. איך שאנשים מרגישים כלפי עצמם לא צריך להיות קשור למערכות היחסים בהן הם נמצאים. הערכה עצמית גבוהה – שאינה יהירות – מובילה אנשים לתחושה שלמה יותר ואיתה מגיעה גם הנחת מהקשר.

אתם אחראיים למלא את החסר שלכם

אנחנו אנשים מבוגרים. ואחד היתרונות של זה הוא היכולת לקחת מה שצריך. לא לחכות שיתנו לנו. עייפים? לכו לנוח. רוצים לראות סרט? שבו לראות. רעבים? תכינו משהו. אפשר כמובן לבקש עזרה, להציע לשני/ה להצטרף אבל ממול ניצב אדם מבוגר גם כן, שיכול לסרב.

וזה העניין: מותר לו וזה לא קשור אליכם בכלל אלא לצרכים הפרטיים שלו. כבדו אותם.

אינטליגנציה רגשית היא מוצר צריכה בסיסי

צמיחה אישית, סקרנות, עולם פנימי עשיר שמועשר כל הזמן – כל אלה הם בבחינת הכרח. ומי שנרדם בשמירה צפוי להפוך ליצור לא תפקודי שלא מזין את עצמו ולפיכך גם לא את סביבתו. תמיד יש לאן לצמוח. ללמוד, לפתח משהו חדש, לקרוא וכן הלאה. הרעיון ברור. גם עכשיו, האינטרנט מלא בקורסים, ספרים ותוכן. רק צריך לקטוף. אפשר ביחד – ולצמוח כזוג, ואפשר כל אחד בצמיחתו, במרחב האישי שלו ואז לשתף.

דממה עלולה להיות מסוכנת

אנשים ששומרים בבטן, נושכים את השפתיים במקום לדבר, נמנעים מעימותים ובעצם מתנהלים בחוסר כנות לגבי רגשותיהם – זו סכנת נפשות. למעשה, יותר מערכות יחסים מתות כשיש שקט מאשר כשיש רעש.

תלמדו להגיד לא. תלמדו להגיד בנועם מה מפריע לכם. תלמדו לבקש. תלמדו מהם הצרכים שלכם ובדקו עם השני/ה אם הוא יכול לעזור עם זה.

השקעה, כדי שיהיה מה להוציא

כמו כל דבר – הגוף, הרוח וחשבון הבנק. בלי הכנסות לא יהיה ממה להוציא.

תשומת לב יזומה, מגע, מילים טובות – ובמיוחד עכשיו, כשקשה למצוא חיזוקים ו"הכנסות" מבחוץ חשוב למלא ולהוסיף מבפנים. אתם העוגן אחד של השניה, אתם חשבון משותף של כסף ושל רגשות - ומה שמרוויח האחד הוא רווח ישיר של השני.

אהבה, להבה ומה שביניהן

לכל זוגיות יש להבה. נר תמיד כזה. הוא נדלק אי שם כשהכרתם והתחברתם לאחד. לאורך השנים נדמה לפעמים שהוא כבה. אבל אז, איזו נסיעה לחו"ל, הצלחה כלשהי, חוויה טובה – כמו מדליקים אותו מחדש. המשותף לכל אלה הוא שמחת חיים ואהבה. לצחוק יחד, להיזכר במה התאהבתם, להחזיק ידיים, להעביר יד על הכתף, על השיער וליהנות זה מזו. למצליחים במשימה גם בימים קשים מובטחת להבה לנצח.

דווקא עכשיו: ריח טוב וחשק

שמעתם על ההוא שלא התקלח כבר 5 ימים כי הוא ממילא לא יוצא החוצה בסגר? אנחנו שמענו. וזה נורא. כי בדיוק הפוך: להיות נחשקים, נעימים וריחניים.

חברים: בלי שנרגיש מערכות יחסים עלולות להיות כמו נעליים ישנות. ואז אנחנו נשארים בתוכן למרות שהן מזמן לא יפות ולא פונקציונליות. נוח הוא לא תיאור הולם למערכת יחסים. לא עכשיו ולא אף פעם.



מוצרים קשורים

aaa