שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

כל מה שצריך לדעת על מוצרי ספיגה למבוגרים

בדומה לתינוקות אשר עדיין לא למדו לשלוט על הסוגרים ונאלצים להשתמש בחיתולים, כך גם אנשים מבוגרים אשר מאבדים את היכולת לשלוט על הסוגרים משתמשים בכל יום במוצרי ספיגה למבוגרים.

תופעת אובדן השליטה על הסוגרים ובעיקר חוסר היכולת לשלוט במתן השתן היא תפועה נפוצה הן אצל גברים והן אצל גברים. הבעיה משפיעה על כל אישה אחת מתוך ארבע ועל כל גבר מכל עשרה גברים. התופעה באה לידי ביטוי בדרכים שונות החל ממצב זמני ועד מצב כרוני, החל מדליפה של מספר טיפות ועד חוסר שליטה מוחלטת.

התאמת מוצרי ספיגה לחומרת הבעיה

במידה ואתם סובלים מבריחת שתן, מומלץ לפנות אל רופא המשפחה ולהתייעץ איתו לגבי מוצרי ספיגה או טיטולים למבוגרים. בבתי המרקחת ורשתות הפארם קיימים שלושה סוגים עיקריים:

• חיתולים למבוגרים המיועדים לאנשים המרותקים למיטה או מוגבלים בתנועה.

• תחתונים סופגים למבוגרים נראים כמו תחתונים בד רגילים. אלה מיועדים לאנשים פעילים הסובלים מבריחת שתן קלה עד בינונית.

• מגיני תחתון או פדים לבריחת שתן המיועדים לאנשים הסובלים מבריחת שתן קלה.

טיפים לבחירת מוצרי ספיגה למבוגרים

כדי לבחור נכון כבר בקנייה הראשונה, מומלץ לקרוא את הטיפים שהכנו עבורכם:

1. התאימו את המוצר להיקף המותניים של המטופל – כאשר הטיטול אינו הדוק על המותניים של המטופל, הטיטול נופל והשתן "בורח" ממנו. הדבר יוצר תחושה לא נעימה על הגוף וכמובן גורר גם ריח לא נעים על הבגדים ועל המצעים. מומלץ למדוד את היקף המותנים של המטופל ולהתאים לו את הטיטול הטוב ביותר. לדוגמא, עבור מטופל בעל היקף מותניים הנע בין 55 ס"מ ל-85 ס"מ, מומלץ לרכוש טיטול למבוגרים במידה S. לכל חברת טיטולים או מוצרי ספיגה יש טבלת מידות בגב האריזה, כך שקל להתאים בין היקף המותנים וגודל הטיטול. חשוב שתשימו לב להבדלים בין היצרנים השונים.

2. התאימו את רמת הפיגה של הטיטול לצרכים של המטופל – כל יצרן מוצרי ספיגה וטיטולים למבוגרים מציין על האריזה את רמת הספיגה של המוצר. לרב מציינים את רמת הספיגה על ידי איור של טיפות ריקות מצבע (ככל שיש יותר טיפות מלאות בצבע, כך רמת הספיגה גבוהה יותר). יצרנים אחרים בוחרים לציין את רמת הספיגה במילים: רמת ספיגה נמוכה, רמת ספיגה בינונית או רמת ספיגה גבוהה.

3. התאימו את מספר הטיטולים למספר ההחלפות ביום – ככל שתחליפו טיטול בתדירות גבוהה יותר, כך תצטרכו כמות גדולה יותר של טיטולים. חשוב שתבחרו באריזה המספקת לכם טיטולים לטווח הארוך, כך שלא תצטרכו לחזור ולקנות טיטולים בתדירות גבוהה. לעומת זאת, תוכלו לבחור דווקא בחיתולים בעלי רמת ספיגה גבוהה יותר, כך שתצטרכו פחות טיטולים בכל יום.

4. התאימו את סוג הטיטול ליום או בלילה – ביום נהוג להשתמש במוצרי ספיגה וטיטולים דקים שלא פוגעים בחופש התנועה ובתחושת הדיסקרטיות, בלילה נהוג להשתמש במוצרים עבים יותר שלא מושפעים מתזוזות בזמן שינה.

ניסוי וטעייה בהתאמת טיטולים למבוגרים

כאשר המדפים בחנויות מלאים במגוון מותגים מהארץ ומהעולם המציעים מוצרי ספיגה, מאוד קל להתבלבל ולבחור במוצר שאינו מתאים. כמובן שבחירה כזו עלולה לגרום למבוכה ורצון להימנע מפעילות חברתית, לכן מומלץ טרם הרכישה הראשונה להתייעץ עם בני משפחה, חברים או רופא המשפחה לגבי איכותו של מותג כזה או אחר.

במידה ובחרתם מותג מסוים וראיתם שהוא אינו מתאים, לכו שוב לחנות ובחרו במותג אחר. נסו הפעם לבחור ברמת ספיגה אחרת או היקף מותניים גדול יותר או קטן יותר.

ברב המקרים, ברכישה השניה כבר מוצאים את המוצרים המתאימים בדיוק לצרכיו של המטופל. במידה וגם הקנייה השניה נחלה כישלון, לא יהיה מנוס מלנסות מותג שלישי. נכון, התהליך לא נעים ומתסכל כי הוא גורם לבזבוז זמן וכסף, אך תחושת ההקלה לאחר מציאת הטיטול הטוב יותר יקרה מפז.

טיפול בתפרחת חיתולים

כמו תינוקות, גם מבוגרים נוטים לסבול מתפרחת חיתולים הנוצרת עקב מגע ממושך של השתן עם העור. החומציות שבשתן גורמת לאדמומיות, לגרד ובמקרים חמורים גם לכוויות ולפצעי לחץ. מומלץ למרוח משחה נגד תפרחת חתולים לאחר כל החלפה או כמה פעמים ביום, עוד מומלת להשתמש במגבונים לחים המיועדים לבני הגיל השלישי.



מוצרים קשורים

aaa