שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

כל הפתרונות לטיפול בקשקשים

גם על שיערך מופיעים לעתים קרובות פתיתים לבנים המתפזרים על בגדיך וכתפיך? קשקשים מהווים מפגע אסתטי נפוץ ביותר עמו מתמודדים רבים, גברים ונשים כאחד. ישנם טיפולים וגורמי מניעה רבים לבעיית הקשקשים, אשר יכולים לשפר את איכות החיים באופן משמעותי. כדי לצייד אותך במידע חיוני בנושא, אספו עבורך המומחים שלך באיפארמה כמה מהדרכים היעילות לטיפול בקשקשים.

מה הם קשקשים?

כולנו התמודדנו עם התופעה לפחות פעם אחת בחיינו, אך רבים מאיתנו לא יודעים מה הם למעשה אותם פתיתים לבנים ומתסכלים. הקשקשים הם למעשה תאי עור מתים הנושרים מן הקרקפת. תאי העור שלנו מתחלפים בדרך קבע, אך במקרים מסוימים התופעה נעשית אינטנסיבית מאוד, הקרקפת נעשית שומנית ובסביבה לחה ושמנונית זו מצטרפים יחד תאי עור רבים לכדי פתיתים גדולים הגורמים לגירוי בקרקפת ולמראה הקשקשים הידוע.

הגורמים לקשקשים

• הגורם הנפוץ ביותר לקשקשים כרוניים הוא סבוריאה – מחלת עור הנגרמת מייצור של עודפי סבום מבלוטות החלב בעור הקרקפת. גם פטריית השמר, פטריות שמש ומחלות עור שונות כמו פסוריאזיס ואסטמה של העור עשויות לגרום לקשקשים.

• כמו כן, טיפוח שיער שגוי כמו חפיפת שיער מופרזת, היגיינה לקויה, שימוש מופרז במייבשי שיער או שימוש בתכשירים מאיכות ירודה עלולים כולם לפגוע בעור הקרקפת ולייבשו, מה שיגרום לקשקשים.

• תנאי מזג אוויר ובעיקר אוויר יבש.

• סיבות נפשיות שונות עשויות אף הן לגרום לנשירה מוגברת של תאי עור מהקרקפת ולמחלות עור רבות אחרות.

• מחסור במינרלים שונים ובעיקר באבץ.

דרכי טיפול בקשקשים

ישנן דרכים רבות, מפתרונות תרופתיים ורפואיים קונבנציונאליים ועד מגוון רחב של הרגלים מונעים, המסייעים להיפטר מקשקשים ביעילות ולאמץ הרגלים מונעים שיגרמו לכך שלא ניתקל עוד בתופעה המגרדת, המלכלכת והמביכה לעולם.

בחירת תכשירי טיפוח לשיער

ברוב המקרים, החלפת שמפו, מרכך או מסכה עשויה לעשות את כל השינוי. עור הקרקפת ורגישויותיו משתנים מאדם לאדם וייתכן מאוד שתכשירי הטיפול שלך לשיער פשוט לא מתאימים לך ועשויים לגרום ליובש או לשמנוניות. לכן, בשלב הראשוני ביותר, ננסה להחליף את תכשירי הטיפול ולראות כיצד הקרקפת תגיב.

במידה ומדובר בתופעה כרונית, ייתכן מאוד שיהיה עדיף להשתמש בשמפו ייעודי לטיפול בקשקשים מסוג רפואי כמו" סבוקלם" או תכשירים שונים הזמינים בשוק המכילים שמנים אתריים טבעיים המסייעים בתופעה כמו שמן סרפד או רוזמרין. גם למניעה שוטפת, ישנם סוגי שמפו רבים השומרים על שיערך חלק, מבריק ומשיי ובו זמנית מונעים את הופעתם של קשקשים.

הרגלים נכונים בטיפוח השיער

ישנם כמה וכמה הרגלים רעים בתהליכי הטיפול בשיער שבמידה ונצליח להימנע מהם, נוכל בקלות להימנע מתופעת הקשקשים הרבה לפני שנדרש להשתמש באמצעי טיפול בקשקשים.

• יש לשמור על ייבוש השיער – לאחר המקלחת, חשוב שלא נאסוף את השיער או הלך לישון כשהשיער עודנו רטוב. הלחות המצטברת על עור הקרקפת מפרה את איזון החומציות בקרקפת, גורמת לשמנוניות ומשבשת את אופן פעולתן של בלוטות החלב, תופעות הגורמות להצטברות קשקשת על העור.

• מצד שני, לא להגזים – גם ייבוש יתר של הקרקפת עשוי לגרום לקשקשת ולכן, חשוב לא להגזים בשימוש במייבשי השיער.

• שטיפה השיער באופן יסודי – שאריות מרכך, מסכות, מוס או שמפו עלולות לפגוע משמעותית בעור הקרקפת ובבלוטות החלב. חשוב לאחר החפיפה לשטוף את השיער ביסודיות ולוודא כי לא נשארו שאריות תכשירים על השיער.

תזונה מאוזנת

על מנת לשמור על הקרקפת בריאה ומאוזנת, חשוב שנקפיד על צריכת מינרלים המסייעים בטיפוח הקרקפת והשיער ובטיפול בקשקשים.

אבץ – ניתן לצרוך מזונות כמו תה ירוק, בוטנים, טחינה, גרעיני חמנייה ופיסטוקים העשירים באבץ.

• בטא קרוטן – הנמצא בריכוזים גבוהים בירקות כתומים, פלפלים חסות וברוקולי, למשל.

• וויטמיני B – הנמצא בריכוזים גבוהים במזונות מן החי, בירקות ירוקים, בננות ותרד.

אבחון נכון

במידה ומדובר בתופעה מתמשכת, לא נסתפק בפתרונות מונעים פשוטים. כאשר התופעה אינטנסיבית ומתפתחת במהירות, עשוי הדבר להעיד על מחלות עור חמורות. לכן, חשוב שלא נזניח ונפנה לרופא עור מוסמך על מנת שיאבחן כראוי את התופעה.

מענה רחב היקף

לשמירה קפדנית על בריאות הקרקפת ולטיפול בקשקשים בקלות וביעילות, צוות איפארמה מזמין אותך לבחור באתר מתוך מגוון רחב של תכשירים טבעיים וקונבנציונאליים למניעת קשקשים והטיפול בהם ולהתחיל להתמודד עם התופעה עוד היום.



מוצרים קשורים

aaa