שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

כיצד להאיץ את חילוף החומרים

נדמה ששאיפה אחת ישנה המשותפת כמעט לכולנו. אנחנו רוצים לאכול מכל הבא ליד אך מבלי שהדבר ישפיע על המראה שלנו ועל המשקל שלנו. הבעיה היא שלא אצל כולנו קצב חילוף החומרים הוא מהיר כל כך, מה שהופך את משאת הנפש שלנו לחלום שאינו יכול להתגשם. אז האמת היא שיש כמה דברים שבכל זאת אפשר לעשות על מנת להשפיע על חילוף החומרים בגוף. במילים אחרות, יש סיכוי להגשים את החלום.

מה זה חילוף חומרים?

אז לפני הכול נסביר ונגדיר מה זה בעצם חילוף חומרים.

הגוף שלנו פועל כל הזמן על בסיס קבוע בשני תהליכים בו זמנית. התהליך האחד הוא הפקת אנרגיה מהחומרים שבהם אנחנו מזינים את הגוף והתהליך השני הוא אגירה של אנרגיה בגוף לימים קשים. למעשה האגירה הזו מתרחשת ברקמות השומן וזה מה שגורם לנו להשמנה. כך הגוף בעצם בנוי למרות שרובנו לא ממש מוכנים לקבל את העובדה הזו באהבה.

חילוף חומרים זה למעשה האנרגיה או בהגדרה המוכרת יותר הקלוריות שמחזיקים את גופנו ומאפשרים לו להיות במצב תקין.

אדם ששורף בקלות קלוריות הוא אדם שחילוף החומרים בגופו הוא מהיר מאוד. הוא גם יצליח לשמור על משקל תקין ללא מאמץ יתר ובזמן דיאטה הוא יצליח להשיל בקלות רבה את הקילוגרמים העודפים.

מקובל לתלות את קצב חילוף החומרים בגנטיקה טובה. כך גם מנסים אנשים רבים להתנער מאחריות על ידי הטלת האשמה על הגנטיקה שהיא כמובן אינה בשליטתם. אך האמת היא שלאורח החיים יש גם כן הרבה מאוד מה לומר על ההשפעה של חילוף החומרים בגוף. כדאי להכיר בדבר וללמוד איך אפשר בכל זאת להשפיע על המאזן ולהאיץ את קצב חילוף החומרים.

אחוז השומנים בגוף

ככל שיש לנו אחוזי שומן גבוהים יותר בגוף, כך קצב חילוף החומרים יהיה איטי יותר. הרזים ייהנו כמובן מקצב חילוף חומרים מהיר יותר. אך גם השמנים יכולים לשנות את המאזן. עם ירידה במשקל שתהפוך את השומן למסת שריר אפשר יהיה בהחלט להשפיע על קצב חילוף החומרים.

צריך גם לישון

הגוף שלנו מטבעו זקוק לשינה של 7-8 שעות שינה בלילה. העולם המודרני לא ממש מאפשר לנו את הדבר ורבים מאתנו מסתפקים בהרבה פחות שעות שינה. אורח החיים השונה לצד המכשירים הדיגיטליים אשמים בכך במידה רבה. המחסור בשינה גורם לגוף שלנו להיות רעב וכתוצאה מכך גם לצרוך יותר אוכל. השינה הרציפה למשך שבע שעות לפחות עשויה בהחלט לסייע לירידה במשקל על ידי חילוף חומרים שייהפך למהיר יותר.

הגוף צריך לזוז

פעילות גופנית, כושר, תזוזה של הגוף זה מה שמשפיע יותר מכל על חילוף החומרים. אז זה לא אומר שחייבים לעשות מנוי למכון כושר ולשחות כל ערב. מספיק אם מקפידים על הליכה קבועה בכל יום וכבר תורמים תרומה משמעותית לחילוף החומרים.

שימו לב לתפריט

טוב. זה ברור. כדי לרזות חייבים לשמר על התזונה. יש לצרוך את כמות הקלוריות המומלצת כאשר עבור גברים מדובר ב1500 עד 1700 קלוריות ליום ועבור נשים 1200 עד 1500 קלוריות ליום. מעבר לצריכה כדאי לשים לב לאכילה מסודרת של ארוחות קטנות המפוזרות על פני מהלך היום. כך מסייעים לחילוף החומרים. מומלץ לצרוך תה ירוק שיחליף את הקפה ולצרוך ירקות ירוקים. אלו ידועים גם כן כבעלי השפעה ברוכה על חילוף החומרים ועל הירידה במשקל.

איזון החיידקים במערכת העיכול

עבור רבים מאתנו נחשבת הפרוביוטיקה מעין תרופה למצבים של כאבי בטן או בעיות עיכול. אך האמת היא שגם לפרוביוטיקה יש הרבה מה לתרום לנו לירידה במשקל ולחילוף חומרים טוב יותר.

הפרוביוטיקה מאזנת את כמות החיידקים הטובים במערכת העיכול, היא משפרת את התפקוד של המערכת ומסייעת לה לפזר בצורה נכונה ויעילה את רכיבי המזון. כך היא גם מסייעת במניעת הספיגה המיותרת של השומן.

על פי מחקרים שנערכו לאחרונה בו נטלו חלק גם חוקרים ישראלים ממכון ויצמן, עלה כי חיידקי המעיים הם בעלי השפעה מבחינת הנטייה להשמנה לאחר דיאטה. מעבר לכך משפיעה הפרוביוטיקה על קצב חילוף החומרים.

אז לאף אחד אין תירוצים! אפשר בהחלט להשפיע על חילוף החומרים ולהחזיר את הגוף לפרופורציות שלו.



מוצרים קשורים

aaa