שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

ירידה במשקל בגיל השלישי זה אפשרי

גיל המעבר הוא גיל בו עוברים על האישה כמה וכמה שינויים פיזיולוגיים. אלו משפיעים במידה רבה על מבנה הגוף. אם זה עלייה במשקל ואם זו הצטברות של שומן בטני וקושי לרזות. האם יש מה לעשות על מנת לשמור על הגזרה גם בגיל המעבר?

גיל המעבר הוא גיל אשר בו באופן טבעי חלים שינויים בגופה של האישה. היא עשויה להעלות עד עשר ק"ג ולחוש בקושי ניכר לרדת במשקל. העלייה במשקל נובעת בעיקר מהשינויים ההורמונאליים אך גם מהירידה בקצב של חילוף החומרים. גם הפרעות שינה המתלוות לגיל הזה משפיעות על חילוף החומרים כאשר כל זה יחד יוצר את השומן הבטני המעיק והמסוכן כל כך.

חשוב לציין כי העלייה במשקל לא ממש קשורה לאוכל ולא פעם האישה מתלוננת כי היא לא עשתה כל שינוי בתזונה שלה אך למרות זאת היא סובלת מעלייה במשקל.

הסיבה העיקרית היא כי היעילות של הגוף מבחינת המרת קלוריות לאנרגיה פוחתת. הפתרון לכך הוא צמצום הקלוריות מהתזונה היומית בכ300 קלוריות בממוצע כמו גם הגברת הניצול של הקלוריות על ידי פעילות גופנית.

אז חשוב לדעת כי אין כל סיבה לקבל את השינויים בגוף כגזירה משמיים. יש בהחלט מה לעשות על מנת לצמצם את התופעה וליהנות משינויים לטווח הארוך.

נפרט להלן את הגורמים להשמנה כמו כן נסביר איך וכיצד אפשר בכל זאת להתערב ולהשפיע על הגוף במניעת התסמינים הללו.

הגורמים להשמנה בגיל המעבר

שינויים הורמונליים – כבר ציינו לעיל כי השינויים ההורמונאליים הם בעיקר אחראיים על השינויים בכל ההתנהלות של הגוף. בגיל המעבר העלייה במשקל מתמקדת בעיקר באזור המותניים והיא פחות תבוא לידי ביטוי באזור האגן או הירכיים. האמת היא שזה ממש לא רק ההורמונים. מדובר גם בהזדקנות הטבעית של הגוף כאשר גם לגנטיקה יש מה לומר בהתפתחות כל התהליך.

שינויים במסת השריר - עם העלייה בגיל אנחנו פחות מסוגלים לעסוק בפעילות גופנית. מסת השומן בגיל הזה עולה באופן טבעי. מסת השריר פוחתת והתוצאה היא השמנה בעקבות צריכת הקלוריות שהולכות לשומן במקום לשריר.

חוסר שינה -  נשים בגיל המעבר סובלות לא פעם מחוסר שינה. אם זה בעקבות לחץ ואם זה סתם כך בעקבות נטיית הגוף. כאשר אנחנו לא ישנים אנחנו רעבים. חוסר שינה מוביל לנשנוש של כ – 400 קלוריות מיותרות שלא תורמים לגוף בלשון המעטה. מעבר לכך רמות הסטרס בגוף שאינו ישן מספיק – מתגברות והגוף מפריש קורטיזול שזהו הורמון הקשור למתח. הקורטיזול מאותת לגוף כי משהו אינו מתנהל בצורה הנכונה וזה משפיע גם כן על הירידה במשקל.

תזונה לא מתאימה – התזונה המודרנית היא לא תזונה מתאימה לגוף האדם. הרבה קלוריות ריקות, צריכה של מזונות מעובדים, אוכל שלא מכיל וויטמינים או מינרלים הנחוצים לתפקוד נכון של הגוף, כל אלו אחראיים על התפתחותם של תהליכים דלקתיים בגוף, להצטברות של שומן סביב המותניים וכן משפיעה התזונה הקלוקלת על אוכלוסיית החיידקים הטובה במערכת העיכול.

כיום כבר יודעים כי חיידקי המעיים הידידותיים מושפעים מאוד בעקבות מצבי הבריאות והחולי של הגוף. ברור כי שינוי בהרכב החיידקים הללו משפיע מאוד גם על חילוף החומרים בגוף כמו גם על תחושת הרעב והשובע.

מונעים את ההשמנה בגיל המעבר

אז אחרי שאנחנו יודעים מהן הסיבות להשמנה בגיל המעבר אנחנו גם יודעים איך וכיצד למנוע את ההשמנה או לפחות למתן אותה.

פעילות גופנית – חשוב לעסוק בפעילות גופנית על מנת להעלות את מסת השריר. הפעילות הגופנית מסייעת כמובן גם לניצול הקלוריות, לשמירה על שריר הלב ועל פעילות תקינה של מערכת העיכול.

שינה טובה – שינה טובה ורגועה מגבירה את הפרשת ההומונים מדכאי התיאבון ומסייעת לחילוף החומרים. לצורך כך אפשר להיעזר בתוספי מזון התורמים לרוגע ולשינה טובה.

אוכל לא מעובד – אוכל קרוב לטבע של מזונות שלא עברו עיבוד מיותר מסייעים לשמור על חיידקי המעיים, על האיזון בגוף ועל הפחתה של הרמות הדלקתיות.

פרוביוטיקה – מומלץ מאוד לסייע לגוף על ידי צריכה של פרוביוטיקה איכותית שתתרום רבות לכל ההתנהלות של מערכת העיכול. מסתבר כי מערכת העיכול מושפעת מאוד לטובה בעקבות נטילת התוסף כאשר זה מסייע גם לחילוף חומרים ולירידה במשקל.



aaa