שירות לקוחות: 03-9616263

 שליח עד הבית חינם ברכישה מעל ₪299

המדריך השלם לקולגן

ההבטחות מאד חד משמעיות: הוא יגרום לעור להיראות נהדר, לציפורניים ולשיער להיות חזקים ולעצמות ולמפרקים להיפרד מכאבים.

הוא מגיע באבקות, כמוסות וקרמים ובאופן לא מפתיע כנראה הפך להיות חביב הציבור. כן, כן, קולגן. מתלבטות / מתלבטים? בואו נעשה קצת סדר.

הנה מה שאנחנו יודעים עליו עד עכשיו.

 

- קולגן הוא אחד החלבונים הנפוצים והנחוצים בגוף. תכלס, מדובר באבן הבניין העיקרית של רקמות החיבור בגוף – וזה אומר עור, רצועות, שרירים, גידים ועצמות.

- יחד עם חלבון אחר, העונה לשם אלסטין מהווה הקולגן 80% מהעור שלנו. העניין הוא שבאופן טבעי ככל שאנחנו מתבגרים גופנו מפחית את ייצור הקולגן.

- דמיינו חבל שנחלש ומתחיל להיפרם. זה פחות או יותר מה שקורה כשיש פחות קולגן ואלסטין.

- החל מגיל 20 אנחנו מאבדים אחוז אחד של קולגן בכל שנה. כשמוסיפים לזה עישון, חשיפה לשמש ועוד שלל מזהמים באוויר, בים וביבשה מקבלים תוצאות עגומות אף יותר.

- התוספים השונים מכילים למעשה פפטידי קולגן וזאת על מנת לאפשר להם להיספג ביתר קלות בגוף. מה שעדיין לא ברור עד תום הוא האם אכן זה מה שקורה.

- ממחקר שנערך בקרב נשים לאחר גיל המעבר עולה כי בנטילת קולגן על בסיס קבוע ובשילוב עם ויטמין C וסידן ניתן להעלות את צפיפות העצם.

- גם הסובלים ממחלות מפרקים כרוניות דיווחו כי הכאבים פחתו משמעותית.

- שיער וציפורניים? מממ פה דווקא הדעות חלוקות שכן לצד מחקרים שמוכיחים כי צריכה קבועה של קולגן למשך מספר חודשים אכן יכולה לשפר את גמישות העור, יש לא מעט חוקרים טוענים כי לקולגן אין הרבה סיכוי לשרוד את חומציות מערכת העיכול שלנו.

- אז מה הבעיה? יש שתיים עיקריות: הראשונה היא שאכן קשה להחליט עם איזה מחקר ללכת שכן חלקם ממומנים על ידי חברות שמייצרות את המוצר. שנית, גם אם כן – מולקולת הקולגן נחשבת לגדולה במיוחד כך שהסיכוי שלה להצליח להיספג דווקא די קטן.

-ואכן היום, ניתן בהחלט לקחת בחשבון שהתוספים האיכותיים של המותגים המובילים אכן מכילים פפטידים זעירים מספיק כדי לעבור את מחסום המעי ולהיספג בדם.

- מה שבטוח הוא שאם החלטתם ללכת על זה, אתם צריכים לקחת לבנות על מערכת יחסים לטווח ארוך. שימוש של חודשים אחדים כנראה לא ייתן תוצאות משמעותיות.

- מה עוד? גם אם זה לא יועיל, זה כנראה לא יזיק. רקכדאי לש

ים לב להרכב המוצר: העדיפו מוצרים שרכיביהם פשוטים וברורים, ותרו למשל על טעמים וסוכרים שלרוב רק מוסיפים קלוריות ומכבידים על מערכת העיכול.

- זכרו כי לרוב, אם נמשיך לצרוך חלבונים מסוגים שונים (מצמחים ובעלי חיים כא

חד) נקבל לא מעט קולגן באופן טבעי.

- צריכה קבועה ומסודרת של נחושת, אבץ וויטמין C בהחלט יכולה לסייע לגוף להגביר את ייצור הקולגן. וכדי שלא תגידו שלא ידעתם, הנה גם הרשימה:

פירות הדר בצורתם הטבעית: אשכולית, תפוז, קלמנטינה, לימון, פומלה, פומלית

לימון וליים ; זרעים וזרעונים: גרעיני דלעת וחמניה, קשיו, שקדים, שומשום, אגוזי מלך, זרעי פשתן, זרעי צ'יה ; ירקות עם עלים ירוקים כמו קייל ותרד וכן ספירולינה וגמבה.