שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

החורף הגיע ואת סובלת מיובש בשפתיים? יש פתרון

כולנו יודעים כי בחורף השפתיים הן הרבה יותר רגישות. הן מתייבשות מהר, הן נפצעות, הן מתקלפות והן ממש מציקות ומטרידות במצבן הזה. יש מה לעשות על מנת להגן על השפתיים? יש דרך לטפל בשפתיים הפצועות הסדוקות? (ללקק זה ממש לא כדאי!) אז אנחנו כאן על מנת להעניק לכם שורה של טיפים ועצות שימושיות איך וכיצד להגן על השפתיים בחורף.

שפתיים וחורף

עור השפתיים זהו עור דק מאוד. זהו למעשה העור הכי דקיק שיש לנו בכל הגוף. עובדה זו משפיעה מאוד על אובדן לחות מהיר מאוד בשפתיים והיא גבוהה יותר פי כמה וכמה לעומת שאר האיברים בפנים. כך זה באופן כללי במשך כל השנה והמצב מחמיר עוד יותר כאשר מגיע החורף.

החורף, היובש והקור הינם שילוב מאוד לא מוצלח עבור העור שלנו. העור נוטה להיות יבש מאוד בעונת החורף. עור הפנים ועור הידיים מטבע הדברים הם חלקי העור החשופים ביותר ועל כן הם גם עור הכי פגיע. אך אין ספק כי החלק הכי בעייתי והכי סובל באזור הפנים אלו הן השפתיים.

בנוסף ליובש, לקור ולאקלים החורפי אנחנו גם שוהים הרבה בחללים ממוזגים שהם על פי רוב יבשים וללא לחות מספקת, כאשר כל הנתונים הללו יחד הם ממש גרועים עבור השפתיים.

הנטייה הטבעית שלנו כאשר השפתיים הן יבשות היא ללקק את השפתיים על מנת ללחלח אותם מעט. אז אולי הליקוק המקומי מצליח להקל לשבריר שנייה על תחושות היובש והמתח בעור השפתיים. אך בעצם הפעולה הזו לא רק שהיא לא פותרת את הבעיה אלא שהיא אפילו מחמירה אותה. הרוק פוגע ואף שוחק את העור שנמצא על השפתיים. כך היובש מתגבר עוד יותר וזה למעשה יוצר מעגל קסמים שאינו מאפשר את הריפוי של השפתיים והן ממשיכות להיות סדוקות וכואבות.

חשוב לדעת כי יש בהחלט מה לעשות עם השפתיים המתייבשות. באמצעות משחה מתאימה ניתן להזין את עור השפתיים ולהחזיר להם את הגמישות ואת הלחות.

לא רק מזג האוויר אשם

האמת היא ששפתיים יבשות הן לא רק תוצאה של מזג האוויר. קיימות עוד כמה וכמה סיבות שמשפיעות על עור השפתיים כפי שנמנה להלן וחשוב להכיר אותן.

בכל מקרה חשוב לדעת כי במקרים של יובש מטריד מומלץ אף לגשת אל הרופא על מנת שיתאים טיפול מתאים.

הסיבות להיווצרות יובש בשפתיים –

• נטילת תרופות לצורך טיפול באקנה – פצעי בגרות גורמים לתופעת לוואי של יובש בעור ובייחוד יובש קיצוני באזור השפתיים.

• וויטמין A הניטל כתוסף מזון או בעקבות שימוש עודף של וויטמין A עלול גם כן להחמיר את הבעיה.

• חוסר בוויטמין B6 ובוויטמין B6 כמו גם חוסר בניאצין עשוי להשפיע על עור השפתיים ולגרום ליובש.

• זיהום בעקבות פטריית קנדידה עלול גם כן להוביל ליובש באזור השפתיים כאשר חולי סוכרת חשופים לתופעה זו באופן מיוחד.

איך אפשר להפחית את היובש באזור השפתיים?

יש מה לעשות על מנת לטפח על השפתיים ולשמור על מצבם ובכך למנוע את היווצרות היובש.

• אנשים שרוצים לשמור על עור השפתיים מטופחות ויפות לאורך כל חודשי השנה חייבים להקפיד על כך שעור השפתיים לא יהיו אף פעם חשופות ולא מוגנות ללא תכשיר הגנה מתאים.

• יש להיות עקביים וסבלניים כאשר כבר ישנם סדקים ויובש. הם לא ייעלמו תוך טיפול אחד או מריחה אחת של משחה. לא כדאי לזלזל בטיפול ולא מומלץ לדלג על המריחה ולו ליום אחד. זה עלול בהחלט לגרום לנסיגה בהחלמה.

• יש לבחור בקרם לחות עשיר שמכיל רכיבי הזנה ורכיבי לחות פעילים למשך היום.

מתאימים את הטיפול הנכון

חשוב לדעת כי לא כל משחה ולא כל שפתון שממליצים לכם בחנות עשוי להתאים לכם. לכל אחד סוג העור שלו וכל אחד זקוק לטיפול בתכשיר המתאים לו. כאשר ישנה התאמה לחומר הנכון הרי שהטיפול היה הרבה יותר אפקטיבי וכמובן שגם הרבה יותר מהיר ויעיל.

אז שימו לב שאתם בוחרים נכון, מתייעצים עם האנשים הנכונים ומעניקים לשפתיים שלכם את הטיפול הכי נכון עבורם.



מוצרים קשורים

aaa