שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

הגנה וטיפול בעור יבש

כאשר בחוץ מתחיל להתקרר, יורדים גשמים וישנן רוחות העור שלנו מתחיל להראות סימני מצוקה בדמות יובש, תחושת מתח ואי נוחות, בקיעים בעור השפתיים ובעור הידיים כאשר לאלו מתלווה לעיתים גם גרד מציק ומטריד. גרד החורף - Winter itch – כך קוראים לזה. למה זה קורה דווקא בחורף ובעונת הגשמים? איך אפשר לטפל ביובש והאם יש דרך למנוע את ההיווצרות שלה? ננסה לבדוק.

יובש וחורף

עור מתוח, עור אדמומי, עור פצוע, עור עייף וחסר ברק, עור שמתקמט בקלות עד כדי היווצרות של סדקים בצדי הפה ובכפות הידיים והרגליים.

ישנם כמה וכמה גורמים המשפיעים על הלחות של העור ופוגעים בהם. זה האוויר היבש וזה גם החימום בחללים אשר בהם אנחנו נמצאים. אלו הן התרופות שאנחנו נוטלים לעיתים נגד צינון וזה גם המקלחת החמה שהורסת ופוגעת בשכבות ההגנה הטבעיות שיש לנו על גבי העור. העור שלנו מאבד את הלחות ומותיר אותו עם תחושות של אי נוחות, של גירוי, של עקצוץ, של גרד, של יובש וכתוצאה מכך היווצרות של סדקים בעור. כאשר היובש מתגבר יכול להיווצר דימום ולהוביל אף לזיהום משני.

עם הגיל הופך העור שלנו לדק יותר ולרגיש לשינויים כך שמזג האוויר עשוי לפגוע עוד יותר במבנה העור הדק.

אפשר למנוע את התייבשות העור?

לא להרוס את ההגנה שיש לנו על העור - אז כפי שכבר ציינו הגורמים להתייבשות העור הם חשיפה למים חמים ולמקלחות אשר שוטפות את השומן הטבעי שנועד להגן על העור שלנו. על כן ההמלצה היא להפחית את הטמפרטורה של המים ולעשות שימוש במים פושרים על מנת שלא להרוס את שכבות ההגנה של הגוף.

לא לסבן את הגוף באופן אגרסיבי – סבון שלא מתאים עשוי להסיר גם כן את השמנים שנועדו להגן על העור שלנו. אנחנו נוטים לעשות שימוש יתר בסבון על מנת להיפטר מחיידקים ושאר מרעין בישין אך על הדרך אנחנו הורסים את העור וגורמים לו נזק. חשוב לבחור בסבונים מתאימים שלא מייבשים את העור ולא הורסים אותו. עדיף לעשות שימוש בסבון שהוא ללא סבון ובסבון ללא בישום.

מטפלים בעור היבש

עור יבש זוהי פגיעה ממש לא נעימה הן מהבחינה האסתטית והן מבחינת התחושה. המראה של עור סדוק ומקולף הוא ממש לא נאה ולא נעים לעין. מעבר לכך העור היבש הוא גם מציק ומטריד. התחושה של העור המתוח, הגרד, האדמימות מאוד לא נעימים. חשוב לדעת כי הספיחה של הלחות מהסביבה לצד עידוד התהליך של חידוש העור והחלפת העור היבש בעור חדש הן למעשה אבני היסוד הנחוצים ביותר לצורך טיפול ביובש ויצירת מראה בריא ומרקם נכון של העור. רק כך הוא יהיה שלם וגמיש ללא סדקים.

כך תתרחצו בחורף

מקלחת חמה היא חוויה מאוד נעימה בחורף. אך מקלחת חמה וארוכה מידי עשויה לפגוע בעור ולשאוב ממנו את הלחות. חשוב לבחור בסבון או בנוזל רחצה אשר הוכח כי הוא לא מגרה את העור. מומלץ שהוא יהיה טבעי עם רכיבים מהצומח על מנת להקל על העור היבש.

העור שלנו מכיל באופן טבעי אוריאה. זהו חומר שתפקידו לספוח את המים מהסביבה וכן משכבות העור הפנימיות ולשמר אותם בשכבת העור העליונה - האפידרמיס. האוריאה מסייעת בהתחדשות של העור תוך כדי סילוק העור הישן שמתקלף. כמו כן מסייעת האוריאה בהרגעה של גירויים בעור והיא גם בעלת תכונות שונות אנטי בקטריאליות אשר מסייעות במניעת זיהומים.

העור זקוק להזנה חורפית

לאחר המקלחת חשוב ליבש את העור בטפיחות קלות במגבת ואחר כך יש למרוח קרם לחות. חשוב לבחור קרם שמתאים לסוג העור וכזה שהוכח כי הוא אכן מחזיר את הלחות לעור.

חשוב לשים דגש על טיפול בעור הידיים ובעור הפנים וכן על עור השפתיים. אלו הם המוקדים הכי פגיעים והעור שלהם סובל יותר מכל חלק אחר בגוף בעקבות פגעי הקור.

מומלץ ללבוש כפפות כאשר יוצאים מהבית.

חשוב שלא ללקק את השפתיים כאשר הן יבשות ולעשות שימוש בחומרים מתאימים על מנת להזין את העור בצורה הכי נכונה.



מוצרים קשורים

aaa