שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

הצילו אפצ'י!

מה שצריך לדעת על הצטננות

התקררות, הצטננות או איך שלא תקראו לזה – הם צרת החורף הידועה מכולן, כנראה. אז אמנם נכון שהמכנה המשותף הם הסימנים – נזלת, התעטשות תכופה, שיעול לפעמים ועייפות מסוימת – אבל האמת היא שיש למעלה מ-200 נגיפים שאחראיים לכך והחדשות הרעות בהקשר זה הן שסביר מאד להניח שזו גם הסיבה לכך שלעולם לא יימצא חיסון להצטננות.

מה כן? או, בשביל זה אנחנו כאן. אספנו לכם עובדות מעניינות על צינון כמו גם על הדרכים להתמודד איתו. לבריאות שיהיה.

למה דווקא בחורף?

תתפלאו, אבל לא בגלל שקר. כלומר כן אבל לא הקור הוא שמוביל להצטננות אלא העובדה שאנחנו מבלים יותר בחללים סגורים ולא מאווררים, קרוב לאחרים ולנגיפים שהם "סוחבים" איתם. סיבה נוספת היא האוויר היבש של החורף. לריריות המצפות את האף שלנו יש תפקיד מכריע בכל הקשור ללכידת חיידקים למיניהם ו"שטיפתם" החוצה בדמות.. נזלת וריר. כאשר יבש, הריריות פחות פעילות ועל כן לחיידקים קל יותר להסתנן פנימה.

מהי הדרך הנכונה ביותר להתמודד עם הצטננות?

אותה עייפות שאנחנו מרגישים כשחולים או מקוררים היא דרכו של הגוף להכריח אותנו לנוח. ואכן, כל מה שהגוף רוצה לעשות הוא להתמודד עם מי שתוקף אותו. לכן גם פחות רעבים למשל. אם תאלצו את הגוף בכל זאת לחזור לשגרה ותתעקשו לא לנוח, ייקח לגוף יותר זמן להתגבר. תנו כבוד למכונה המשוכללת הזו שלכם ועזרו לה לעשות את עבודתה – להתמודד עם תוקפים. אגב, טוענים שיש גם דרך נכונה יותר לנוח, והיא הישענות על כריות מוגבהות שגם תמנע מהנזלת לדלוף ולגרום לשיעול וגם תקל על הנשימה.

מה הקשר בין פעילות גופנית למערכת חיסון יעילה

אוהו כמה הדוק הוא קשר. כי אחרי שאמרנו מנוחה, נגיד עוד שפעילות גופני קלילה עד מתונה מסייעת למערכת החיסון להימנע מראש מחדירתם של נגיפים, אבל אם כבר התרחשה ההצטננות – הרי שגוף פעיל יצליח להתגבר עליה מהר ויעיל יותר.

פינוק ומרק עוף?

כן, בהחלט ועדיף שניהם גם יחד. לא רק מרק עוף (למרות שיש הטוענים לסגולות שאינן משתמעות לשתי פנים), אלא כל נוזל חם המגביר את היווצרותן של ריריות האף וחלל הפה.

ובאשר לאמפתיה – ובכן אין ספק שכאשר מישהו מתעניין ודואג לשלומנו אנחנו מרגישים נעים יותר, אבל האמת היא שהאכפתיות הזו אכן משחררת מהגוף מולקולות חלבון המסייעות להילחם בצינון.

האם תוספים יכולים להוסיף?

כן, אבל באופן מפתיע לאו דווקא אלה שאנחנו מכירים. בניגוד למה שמקובל לחשוב מחקרים לא נותנים לוויטמין C למשל את הקרדיט הגדול שרובנו רוכשים לו, אבל דווקא לאבץ כן. אבץ, כך נטען, נחוץ ביותר לטובת תפקוד תקין של מערכת החיסון ואם זו תקבל חיזוק של אבץ בתוך יממה מרגע הופעת הסימפטומים הרי זה משובח.

מה עוד? תכשירי פרוביוטיקה למיניהם, פרופוליס ואכיניציאה.

כמובן - לא לפני התייעצות עם גורם מקצועי שמוודא כי אין כל התנגשות בין התוספים הללו ובין תרופות אחרות שלכם.

אגב, גם גרגור של מי מלח אכן נמצא כמסייע להצטננות, ממש כמו שסבתא אמרה. ומה באשר לאוכל? כן, כמה לא מפתיע שמה שמכניסים לפה יכול להשפיע רבות על הבריאות - גם בהקשר של הצטננות. הנה רשימת כל המאכלים / תבלינים שידועים ביכולתם לסייע לגוף להתמודד עם צינון:

• לימון, ג’ינג’ר, קינמון וציפורן

• משקאות חמים ובראשם תה צמחים, חליטות למיניהן וכאמור, מרק עוף.

• פירות וירקות ו.. חומץ תפוחים.

עד כמה שמירה על היגיינה חשובה כדי למנוע הצטננות?

מפתיע שבעוד העולם כולו מתמודד עם נגיף הקורונה יש עוד צורך להתייחס לכך אבל כן, להיגיינה יש תפקיד מכריע בכל הקשור לעצירת ההדבקות. נגיף רנדומלי של הצטננות יכול לשרוד מחוץ לגוף מארח כלשהו גם 24 שעות. המשמעות היא שכל נגיעה בכפתור מעלית, שלט הטלוויזיה, מתג החשמל, ידית של דלת או כוס המים מהווים כר פעיל להדבקה. רק בריאות!



מוצרים קשורים

aaa