שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

עובדות מעניינות על אצות בכלל ועל ספירולינה בפרט

אצות הן מסוג הדברים המפתיעים האלה, שאולי נראים חסרי חשיבות, אבל כנראה שאם רק היינו יודעים עד כמה הן קריטיות לחיים שלנו כאן על הכדור הן היו זוכות להרבה - הרבה כבוד.

אצות, רק כדי לסבר את האוזן, מהוות שלב קריטי בשרשרת המזון כמו גם אחראיות למחצית מכמות החמצן שאנחנו נושמים. למעשה, אם אוכלוסיית האצות תיכחד מחר בבוקר (והיא אכן הולכת ומתמעטת) כדור הארץ כולו ילך בעקבותיה.

בטיפה אחת בלבד של מי ים שוכנות להן בנחת אלפי אצות מיקרוסקופיות, כי למעשה יש יותר אצות באוקיינוס מאשר כוכבים ביקום. מרשים לא?

אז כן, בלי אצות כל אוכלוסיית החיים באוקיינוס לא תתקיים ומשם גם אוכלוסיית בעלי החיים כולה. אצות משמשות את בני האדם משחר הימים.

והיום? היום הן משמשות כל כך הרבה תעשיות ומוצרים שקטנה היריעה מלהכיל: בגלידה, כדי למנוע היווצרות גבישי קרח, במשחת השיניים, במסנני קרינה, בנעלי ספורט ובתעשיית הפלסטיק בכלל. ואיך אצות קשורות לבריאות? או. הנה זה בא. בני האדם צורכים וצריכים לאכול אצות – בין אם באופן ישיר ובין אם לא. הרי גם אם אנחנו ניזונים מדגים שבעצמם אכלו אצות יתרונותיהם התזונתיים עוברים אלינו.

ובכל זאת, מבין כל אלפי סוגי האצות הקיימים אחת הידועות היא ספירולינה, אורגניזם הגדל במים מתוקים ומלוחים כאחד ושנאסה מקפידה לצייד בה את האסטרונאוטים שלה . לא מפתיע כי היא נמנית על התוספים הפופולריים בעולם. הנה כמה מיתרונותיה הידועים:

• כמה זעירה ככה עמוסה ברכיבים מזינים. למעשה, בכף אחת של ספירולינה אפשר למצוא

• חלבון, ויטמין B1, ויטמין B2, ויטמין B3, נחושת, ברזל, מגנזיום, אשלגן, חומצות שומן אומגה 3 ו-6 מנגן ועוד.

• ספירולינה מהווה מקור מצוין לנוגדי חימצון ולרכיבים אנטי דלקתיים הנלחמים היטב ברדיקלים חופשיים. זו, אגב, הסיבה לצבעה הירוק-כחול.

• ספירולינה יכולה להוריד את רמות ה-LDL (הכולסטרול הרע, כמו שנהוג לכנותו) ובכך להוריד את הסיכון למחלות לב.

• מחקר אחר, שבחן את השפעותיה של ספירולינה על סוכרת מסוג 2 הראה כי צריכה של 8 גרם ספירולינה ביום הפחיתה משמעותית את כמות הרדיקלים החופשיים בדם והעלתה את רמות האנזימים נוגדי החמצון בדם.

• ספירולינה נמצאה כיעילה בהפחתת הסיכון לחלות בסרטן, ובפרט בסרטן הפה. מחקרים אף גילו כי צריכה של גרם ספירולינה ליום למשך שנה הקטין נגעים סרטניים בקרב 45% מקרב הנסיינים.

• גם בהורדת לחץ דם נמצא כי יעיל לטפל באמצעות נטילת ספירולינה. זאת באמצעות מנה אחת של 4.5 גרם ליום. הורדת בלחץ הדם משמעותה פחות סיכון ללקות בהתקף לב, שבץ מוחי ועוד.

• נזלת אלרגית, אנמיה, שיפור יכולת השיקום של שרירים – ועל כן מומלצת לספורטאים – כל אלה ועוד הם מסגולות המרפא של ספירולינה.

• יש המכינים ממנה ממרחים, יש ששותים עם כוס מיץ טבעי ויש שמעדיפים כמוסות. כך או כך, ההמלצה היא לא לחמם אותה שכן כך נהרסים הרכיבים הפעילים והיעילים.

• בכל מקרה יש להיוועץ ברופא טרם נטילת התוסף.



מוצרים קשורים

aaa