שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

מה אתם חייבים לקחת בתיק עזרה ראשונה?

במהלך הקיץ ובמיוחד בחופש הגדול משפחות רבות מוצאות את עצמן מטיילות בארץ או בחו"ל. כדי להקל עליכם את הארגונים לנסיעה, ביקשנו מרוקח שימליץ איזה תרופות אתם חייבים בתיק

יונתן יעקובו ביום רביעי, 20 ביולי 2016, 15:14

החופש הגדול הגיע ואתו הטיולים, הבריכה, השמש, הים ומסלולי הטבע היפים. לעיתים בזמני בילוי והנאה אנו נתקלים בחבלות, עקיצות, מכת שמש, כאבי ראש, שלשולים וכאבי בטן, שעלולים להפוך את החוויה למטרד ולהרוס את ההנאה בהמשך הטיול. לשם כך, עלינו להצטייד במספר מוצרי חובה שיעזרו להתגבר על הבעיות שעלולות לצוץ בזמן החופשה.

יכול להיות שזה יישמע לכם קצת מוגזם "לסחוב" אתכם במשך הטיול משקל עודף המורכב רובו ככולו מתרופות ותכשירים, אבל לעיתים אין ברירה. עבור מטופלים הנוטלים תרופות כרוניות כגון לחץ דם, סוכרת, תפקוד בלוטת התריס וכדומה – אסור לשכוח תרופות בבית זאת מפני שהטיפול בהן הוא מתמשך וקבוע וקיימת סכנה במידה והמטופל יפספס מנת תרופה.

אז על אילו תכשירים אסור לוותר כשיוצאים לטיול?

ערכת חבישה: מקרי החבלה הכי נפוצים בטיולים הם שריטות ונפילות. במקרים אלו הציוד הנדרש הוא ערכת חבישה שכוללת פדים סטריליים ופלסטרים. בנוסף חשוב שיהיה חומר מחטא כגון פולידין או סביעור לחיטוי המקום, בעיקר אם אנחנו בטיול בטבע או אזור לא הגייני.

ג'ל לכאבי שרירים: שני פריטים נוספים שכדאי לקחת בחשבון הם אגד אלסטי וג'ל וולטרן למקרים של נקע או עיקום הקרסול. הג'ל הוא אנטי דלקתי, ולכן חשוב מאוד לא רק למרוח אותו על פני האזור שנפגע, אלא גם לעסות את האזור בתנועות עיגוליות במשך 10 דקות, זאת על מנת שייספג היטב. תועלת נוספת שמשיגים על ידי עיסוי המקום הינה שיפור זרימת הדם לאזור, שגורמת לריפוי מהיר יותר. ג'ל כזה יכול להתאים גם לשרירים תפוסים לאחר מסע מפרך.

כדורים לכאבי ראש: מטרדים נוספים שעלולים לשבש את חווית הטיול הם כאבי ראש ומיגרנות. במקרים כאלה ניתן לטפל עם תכשירים רבים שקיימים כיום בשוק, שהינם על בסיס פרצטמול או על בסיס איבופרופן. חשוב שהמוצר שיהיה אצלכם בתיק הוא זה שהכי נוח לכם, או לילדכם ליטול (כדורים או סירופ).

 טיפול לבטן: גם כאבי בטן, שלשולים או בחילות הן תופעות שקורות הרבה בטיולים. במקרים כאלה ניתן לקחת תכשירים כמו "קל בטן" שמקל במקרים של שלשולים, בחילות, גזים, כאבי בטן עוויתיים וקלקול קיבה. התכשיר ניתן לרכישה ללא מרשם, והוא קיים בצורת טבליות וסירופ.

 עקיצות יתושים: עקיצות יתושים ואלרגיה של העור במגע עם אלרגן (כמו צמח הסירפד העוקצני) - הם מהמטרדים הנפוצים שיש בטיולים בטבע. על מנת למנוע עקיצות אלה ניתן להשתמש בתכשירים טבעיים על בסיס שמן הצינטרונלה, הדוחה יתושים. אם כבר נעקצתם – יש למרוח תכשירים מרגיעים לעור, דוגמת פניסטיל ג'ל, שמתאים גם לפריחה אלרגית של העור (במגע עם צמחים מסוימים, למשל) ומכיל אנטיהיסטמין שמקל על הגרד.

טיפות עיניים ואוזניים: בטיולים או במסעות לאזורים עם שינויי אקלים תכופים, אבק או חול, אנו עלולים לסבול מכאבי אוזניים או מיובש בעיניים. לשם כך, חשוב שיהיו בתיק תכשירים שיקלו עלינו להמשיך את הטיול: קיימות טיפות לעיניים יבשות, על בסיס חומצה הילאורונית, המעניקות סיכוך טוב לעין, וספריי לאוזניים, על בסיס שמנים צמחיים, שמעניק מענה לכאבי ולדלקות אוזניים.

משחות לשפשפות: תופעה נוספת שאופיינית לימי הקיץ (אבל לא רק) היא השפשפת. השפשפת מופיעה בחלק העלין של הירכיים בעקבות חדירת חיידקים ופטריות השוכנים דרך קבע על העור לתוכו. זאת למעשה דלקת מקומית שהתפתחה מכך, וסימניה הם גרד, עקצוץ, צריבה ואדמומית שאף יכולה לקבל גוון חום. היא משגשגת בתנאים של לחות גבוהה, חוסר אוורור, שפשוף שנגרם מהליכה מאומצת, בגדים תחתונים מבדים "לא נושמים" כמו לייקרה או ניילון, ולעתים אף אלרגיה מקומית.

ניתן למנוע את התופעה על ידי מריחה לפני היציאה לטיול של בייבי פסטה, שבדרך כלל מיועדת לטיפול בתפרחת תינוקות. במקרים בהם כבר הופיעה השפשפת ניתן להיעזר בתכשיר הנקרא אינוטיול, שחשוב שיהיה בכל ערכה ראשונה לטיול.

בכל טיול חשוב מאוד להקפיד להשתמש במקדם הגנה, לחבוש כובע ולשתות המון מים על מנת למנוע התייבשות ומכת שמש. בנוסף, בכל מצב מומלץ לפנות לרופא המשפחה ולהתייעץ איתו לגבי שימוש בתכשירים השונים.

יונתן יעקובוב הוא רוקח באיפארמה, בית מרקחת מקוון



aaa