שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

בעיות שמיעה בגיל השלישי

אובדן שמיעה עם העלייה בגיל הוא אחד המצבים השכיחים ביותר. למעשה, אחד מכל שני מבוגרים מעל גיל 65 יחווה מידה מסוימת של ירידה בשמיעה. אז נכון, לרוב אין מדובר על מצב מסכן חיים, לפחות לא במובן המיידי של המושג, ובכל זאת ההשפעה על איכות החיים בהחלט ניכרת.

הסיבות לירידה בשמיעה

הסיבות העיקריות לאבדן שמיעה הן שינויים במבנה האוזן הפנימית, שינויים בזרימת הדם לאוזן, ליקוי בעצבי השמיעה, שינויים באופן בו המוח מעבד צלילים או נזק לשערות האוזן הזעירות באמצעותן עובר הקול לעיבוד במוח. בגיל מבוגר מצטרפות סיבות נוספות ובהן סוכרת, חשיפה ממושכת לרעש חזק לאורך החיים, עישון, היסטוריה משפחתית ואפילו תרופות מסוימות.

הסימנים הראשונים לירידה בשמיעה

באופן מעט מוזר, אנשים שחווים ירידה בשמיעה לא תמיד מודעים לכך ולסביבה יש תפקיד חשוב בעניין הזה. ובכל זאת, תסמינים שעלולים להצביע על ירידה באיכות השמיעה הם:

• צלילים מסוימים שנשמעים חזק מדי

• קושי להבחין בין הברות דומות

• קושי לשמוע במקומות הומים

• צפצופים באוזניים

• הגברת עוצמת הקול בטלוויזיה או ברדיו

• צורך לא חד פעמי לבקש מאנשים לחזור על עצמם

• חוסר יכולת להבין שיחות דרך הטלפון

בעיות נוספות שנובעות מאבדן שמיעה

לא רבים מודעים לכך אבל לאובדן שמיעה יש תופעות נוספות ומטרידות. אובדן שמיעה יכול, למשל, להוביל לבעיות שיווי משקל משום שהוא גורם לחוסר מודעות לסביבה, מה שמוביל לסיכוי גדול יותר למעידה. מחקרים מצביעים על כך שלאנשים עם אובדן שמיעה קל (25 דציבלים) יש סיכוי גבוה פי שלוש לנפילות, כאשר אובדן של כל 10 דציבלים נוספים מגדיל את הסיכוי ליפול בכמעט פי אחד וחצי. גם ירידה בקוגניציה עלולה להיגרם כתוצאה מירידה בשמיעה. אנשים שלא שומעים מתנתקים מהשיחה סביבם ולאורך שנים לניתוק מעין זה עלול להיות מחיר.

לא להתבייש. לטפל

חוסר מודעות מצד אחד ובושה מצד שני הם שני הגורמים העיקריים להזנחה של ירידה בשמיעה – וחבל. בניגוד לתופעות פיזיולוגיות רבות אחרות הכרוכות בזיקנה, דווקא לאובדן שמיעה יש פתרון ולרוב הוא קל ליישום, זמין ונוח.

לצד מכשירי שמיעה יעוודיים ניתן לרכוש גם עזרי שמיעה כגון אוזניות עם מגבר פנימי אוטלפון ביתי עם ווליום חזק אביזרים אלו יסייעו לכם בשגרת היום יום וישפרו משמעותית את איכות חייכם.

ההמלצה שלנו היא לקבוע תור לרופא המטפל, להתמודד עם הבעיה ולא להזניח.



מוצרים קשורים

aaa