שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

בעיות עיכול בגיל השלישי

כיבי קיבה, צרבת, שלשולים, עצירויות, טחורים, גזים, כאבי בטן, תסמונת המעי הרגיז, דיברטיקוליטיס, ריפלוקס – כן, חברים, זוהי רשימת התקלות הנפוצות במערכת העיכול ככל שעולים עם הגיל.

מערכת העיכול – וכאן המקום לתת לה הרבה כבוד – היא אחת המערכות שעובדות הכי קשה בגוף. כל יום, כל היום, שנים על גבי שנים. לא פלא אם ככה שברבות הימים גם היא מתעייפת. אז נכון שההזדקנות לא משפיעה על מערכת העיכול כשם שהיא משפיעה על מערכות אחרות בגוף, אבל היא כן עלולה לגרום לשינויים ולמחלות שונות החל בירידה ביכולת הספיגה של ויטמינים ומינרלים חשובים, עבור דרך רגישויות שונות וכלה בסרטן המעי הגס או הקיבה. עוד חשוב לדעת שממש כמו מערכות אחרות בגוף – ואולי קצת יותר – על מערכת העיכול אפשר לשמור ולתת לה להזדקן בבריאות טובה, זאת באמצעות שמירה על אורח חיים בריא ודיאטה מאוזנת ומותאמת. מה עוד חשוב לדעת? הנה זה בא...

עצירות

את העובדה שצריך לשתות הרבה ולשמור על רמות לחות גבוהות בגוף לכל אורך החיים – כולם יודעים. מה שלא כולם זוכרים הוא ששתייה מספקת הכרחית גם למערכת העיכול. למעשה, אחד הסימנים הראשונים לגוף מיובש הוא עצירות. וכדי למנוע עצירות, לצד שתיה מרובה, חשוב גם לבצע פעילות גופנית מתונה לפחות חצי שעה 4 פעמים בשבוע.

תרופות

אנחנו נוטלים תרופות כדי לפתור בעיה פיזית אחת, ולפעמים גורמים בכך לאחת אחרת. תרופות לטיפול בלחץ דם גבוה, למשל, כמו גם כאלה להקלה על כאבי שרירים ומפרקים עלולות לגרום לעצירות ; בעוד שנוגדי דלקת שאינם עלולים להגביר את הסיכון לדימום בקיבה ולהיווצרות כיבים. עם נטילת תרופות אלה רצוי לשים לב לצבע הצואה על מנת לוודא שאין בה סימנים לדם.

דיברטיקוליטיס

מדובר באחת התופעות השכיחות והמעיקות בקרב אנשים מעל גיל 60. לא נלאה בפרטים רק נסביר במשפט שזה קורה כשהשקיות הקטנות שמרפדות את המעי הגס בולטות החוצה בנקודות חלשות לאורך דופן המעי. יש אנשים שלא יחוו תסמינים כשזה קורה, ואולם יש כאלה שיחוו תופעות קשות של גזים, נפיחות, התכווצויות, עצירות ואף כאבים עזים. דיברטיקוליטיס לא תמיד דורש טיפול מלבד שינויים תזונתיים ובראשם דיאטה עשירה בסיבים תזונתיים, ואולם כאשר נוצרת דלקת (חום, שלשולים, הקאות וכו') יש לפנות לגורם מקצועי ולטפל מיידית באנטיביוטיקה.

ריפלוקס

אמנם כל אחד ואחת יכולים לפתח ריפלוקס בכל שלב בחיים אבל בקרב מבוגרים הדבר שכיח הרבה יותר. ריפלוקס נגרם כאשר חומצות קיבה "זוחלות" במעלה מערכת העיכול עד הוושט וגורמות לצרבות, חזרת מזון ועוד. ריפלוקס היא תופעה שיש לטפל בה מול גורם מקצועי מכיוון שלא רק שהיא גורמת פגיעה משמעותית באיכות החיים, במקרים קיצוניים היא עלולה אף להוביל התפתחות סרטן גרון (ושט).

מחלת כבד שומני (לא אלכוהולית)

מבוגרים הסובלים ממשקל עודף, רמות טריגליצרידים גבוהות או סוכרת, נמצאים בסיכון גבוה יותר להצטברות שומן בכבד מה שמוביל בסופו של דבר למחלת כבד שומני. תחילה, המחלה גורמת להצטלקות רקמת הכבד ואולם לאורך זמן עלול הדבר להתפתח לסרטן. פעמים רבות ניתן לאבחן את המצב באמצעות בדיקת דם הכוללת אנזימי כבד כמו גם באמצעות אולטראסאונד.

לסיכום: למרבה המזל מערכת העיכול לא חייבת להזדקן בקצב שלך. על מה להקפיד?

הנה הרשימה:

• לשתות הרבה מים

• להגביל שומנים ולשמור על משקל גוף תקין

• לצרוך כמות מכובדת של סיבים תזונתיים

• להקפיד על ביצוע פעילות גופנית באופן קבוע

• להיבדק באופן סדיר וקבוע

• לשים לב לשינויים במערכת העיכול ולדווח על לגורם מקצועי



מוצרים קשורים

aaa