שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

ארץ השמש העולה – וההגנה מפניה

אין כמו השמש, המלכה הבלתי מעורערת של השמיים שבלעדיה אין חיים פה על כדור הארץ. היא עושה שמח, מזמינה אותנו לים וקובעת סדרי יום ועולם. ואחרי שאמרנו את זה והורדנו בפניה את הכובע, כדאי שנחזיר אותו לראש – לפחות עד סוף הקיץ. כי השמש – כמה מופלאה ככה עלולה להיות מסוכנת. מסוכנת מאד.

צריכים את זה ביותר ברור? בבקשה: עובדות שצריך לשנן אודות השמש. קיץ נעים ובריא שיהיה 

1. זו לא השמש עצמה שמסוכנת, כמובן, אלא הקרינה האולטרה סגולה שמגיעה ממנה אלינו (הידעתם? לקרן אור שיוצאת מהשמש לוקח 8.15 דקות לעבור 150 מיליון ק"מ ולהגיע לכאן).

2. אמנם נכון ששכבת האוזון שלנו מסננת את רוב הקרינה ובכך מגינה על החיים בכדור הארץ, אבל ברור שככל ששכבה זו נפגעת – והיא פגועה למדי – כך גדלה חדירתן של קרניים מזיקות.

3. למעשה, כוויות השמש – מה שאנחנו קוראים "נשרפנו" – הן רק השלב הראשון של הפגיעה. השיזוף, אגב, שעיקרו שחרור של הפיגמנט החום מלנין, הוא פעולה שהגוף עושה על מנת להגן על שכבות העור העמוקות יותר מפני קרינת השמש.

4. מבט על עור שרוף דרך מיקרוסקופ מגלה עור חלש, יבש, מקומט עם פגיעה בתאי העור ובכלי הדם.

5. ועדיין, סרטן עור – השכיח ביותר מבין כל סוגי הסרטן הוא-הוא האיום העיקרי והמידי של קרינת השמש. אבל! וזהו אבל גדול – את רוב רובו של האיום הזה ניתן למנוע באמצעות התגוננות חכמה בשמש.

6. מבין הסוגים השונים של הקרניים האולטרה סגולות (ULTRA VIOLET / UV) חודרות אלינו UVA בכמות הגדולה ביותר, UVB בכמות קטנה משמעותית וכמות אפסית של UVC. זו האחרונה היא הקרינה המסוכנת ביותר שכן אפילו כמות מזערית שלה הורגת כל תא חי תוך שניות. הקהילה המדעית אמנם לא הוטרדה עד לא מכבר מקרינת ה-UVC שכן שכבת האוזון הגנה עלינו מפניה ואולם אחרי שפגענו גם באוזון והוא מתמלא חורים מדובר בעובדה שמדאיגה עד מאד את ארגון הבריאות העולמי.

7. הדרך הטובה ביותר להימנע מנזקי השמש היא לא להיחשף אליה. אבל זה כמובן לא פתרון ובדיוק לשם כך הומצאו שלל אמצעי ההגנה מהשמש.

8. קרם הגנה צריך להיות הרגל בדיוק כמו צחצוח שיניים. כל אזורי העור החשופים צריכים להיות מרוחים עם כל יציאה שלנו החוצה.

9. SPF הוא כידוע ייצוג של גורם ההגנה מפני קרני ה-UVB כאשר ככל שהמספר גבוה יותר כך ההגנה גדולה יותר. ההמלצה היא לא פחות מ-30.

10. בניגוד לדעה הרווחת, גם עור שאינו נשרף בקלות זקוק להגנה משום שהכוויה כאמור אינה הבעיה הגדולה. הסכנה העיקרית היא הנזקים העמוקים והבלתי נראים באופן מידי. במילים אחרות: בעוד שהכוויה היא תגובה מידית, הנזקים נצברים לאורך חיים שלמים.

11. מריחה נכונה של קרם הגנה תתבצע כחצי שעה לפני החשיפה לשמש, ותתחדש כל שעתיים. אין צורך להניח שכבה עבה – אבל יש צורך לכסות את כל אזורי הגוף החשופים. על המתאפרות למרוח את קרם ההגנה מתחת לאיפור.

12. רצוי להפעיל הגיון: האזורים הרגישים יותר – כמו הפנים והשפתיים וכן עור רגיש ופגיע – עור בהיר ו/או עור תינוקות – יש למרוח במוצרים המיועדים לכך..

ובסופו של דבר? אין כמו הגנה של בגדים ארוכים, כובע רחב שוליים ושהייה בשמש רק בשעות אחר הצהריים.



מוצרים קשורים

aaa