שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

איך לשמור על המשקל בחורף?

עבור רוב האנשים שמירה על משקל מאוזן היא אתגר מסוים. כך שאם תרצו יש בכך נחמה: אתם לא לבד. העניין הוא שכאשר מדובר על תקופה מאתגרת – חורף, הרבה זמן בבית, ירידה בפעילות הגופנית ורצון עז להתכרבל עם שוקולד בפוך – גם אתגר השמירה על משקל בריא מקבל משנה תוקף.

הרי הנוסחה ברורה לכולנו: אם מוציאים פחות ממה שמכניסים המשקל עולה, וההיפך. אז איך בכל זאת שומרים על איזון? תראו, אם זה היה פשוט - השמנה לא הייתה מגיפה עולמית.. ובכל זאת, כמו עוד הרבה דברים זה מתחיל מהראש. בכל פעם שהיד נמשכת לידית המקרר שווה לנסות לתרגל את המחשבה הבאה: מה אני מעדיפ.ה? עוד עוגה או לאהוב את מה שאת.ה רואה במראה.

ובכל זאת, היות שידוע לנו עד כמה פשוט זה לא, אספנו כאן כמה דרכים שנחשבות מוצלחות לשמירה על המשקל תמיד, וגם בחורף.

לאכול חם – לא סתם החורף הוא קלאסיקה של מרקים. הגוף זקוק למזון חם (לא רק בחורף, אבל בחורף זה גם מתבקש) ומה שנחמד הוא שזה גם הרבה יותר משביע. דאגו לעצמכם למרקים, ירקות מבושלים והפכו אותם לעיקר. לצידם הוסיפו כמות בינונית ומטה של חלבונים ופחמימות ובכל מקרה את המתוק השאירו בצד.

גם משקאות חמים עושים עבודה מצוינת בתנאי שהם לא שוקו חם כמובן. חליטות למיניהן, קפה פה ושם ואפילו מים חמים עם פלח לימון שאפשר להוסיף לכל ארוחה יהפכו במהרה להרגל בריא שמפחית תיאבון ותורם לחילוף החומרים. הכל, איך לומר בעדינות? הוא עניין של סדרי עדיפויות.

העדיפו צלחת מרק חמה או כרובית בתנור על פני עוד רוגלך. זה הכל.

לישון טוב - זה כבר לא חדש ובכל זאת: מחקרים רבים מצביעים על כך שמחסור בשינה עלול להגביר את הסיכון לעלייה במשקל, בעיקר בגלל הגברת התיאבון והחשק למזון עתיר שומן.

בקיץ אנחנו יוצאים יותר, מוציאים יותר אנרגיה, עייפים יותר ולרוב ישנים טוב יותר. בחורף לעומת זאת אנחנו נחשפים פחות לשמש, לעיתים מדוכדכים יותר בשל כך, הימים מתקצרים ואנחנו נחשפיחם בדרך כלל יותר לאור הכחול (מסכים!) שמשפיע אף הוא לרעה על איכות השינה.

מה עושים? נסו להימנע מקפאין כ-6 שעות לפני השינה, שמרו על שגרת אימון על אף הגשם והגבילו את החשיפה לאור הכחול. אם כל זה לא עוזר נסו עזרים טבעיים לשינה.

לשמור על שגרת אימונים - כן, כן, כשקריר בחוץ הדבר האחרון שמתחשק לעשות הוא לצאת לרוץ / לשחות / ללכת. אבל הרי החורף שלנו עדין יחסית ואין כמעט מצב של שבוע שלם גשום או קפוא. מצאו את שגרת האימונים שתתמידו בה – לא כדי לשרוף קלוריות – אלא כדי לטפח לעצמכם אורח חיים בריא. איתו, גם ההסתכלות על מזו תהיה שונה. אגב, חשוב לא פחות לשמור על רמת פעלתנות גבוהה לאורך כל היום. אם אפשר ללכת במקום לנסוע – עשו זאת, אם אפשר לצאת עם הילדים לשחק בחוץ – צאו, אם אפשר לסגל טיול זוגי בבוקר או בערב – מה טוב. הגדירו את עצמכם כאנשים פעילים והתחייבו לכך בפני עצמכם. זה עובד.

אל תרחמו על עצמכם – אתם רוצים לשמור על המשקל או להפחית ממנו? חסכו מעצמכם את הרחמים העצמיים. אתם עושים עבור גופכם משהו טוב, זה לגמרי הפוך מלרחם. פנקו את עצמכם בבוקר עם דייסת שיבולת שועל טובה, המכילה הרבה סיבים תזונתיים ותורמת לתחושת שובע ממושכת, המשיכו עם מרקים, ירקות מבושלים או אפויים בתנור והפחיתו סוכרים.

והכי חשוב? תכננו מראש את השגרה התזונתית שלכם כדי שלא תגיעו מורעבים למקרר. לאט לאט, תתפתח שגרה חדשה של תזונה בריאה שלא רק תתרום להפחתה במשקל אלא גם תוביל לאורח חיים בריא – גם שנים קדימה.



מוצרים קשורים

aaa