שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

איך להתמודד עם החום בחוץ?

אמנם בחנויות כבר אפשר לראות סנוניות ראשונות של קולקציות הסתיו, אבל הקיץ שלנו עדיין בשיאו ותקופת החמסינים שבין העונות עוד לפנינו. זאת ועוד: אם עם הגיל נדמה לכם שאתם סובלים יותר מחום (כמו גם מקור) אתם לא טועים. כשאנחנו מזדקנים, הגוף שלנו נהיה פחות ופחות יעיל בוויסות הטמפרטורה הטבעי ובשמירה על טמפרטורת גוף יציבה. ואכן, כשהקיץ בשיאו והטמפרטורות בחוץ גבוהות, אנשים מבוגרים נמצאים בסיכון גבוה יותר לסבול ממכת שמש או חום כמו גם מהחמרה במצבים בריאותיים שונים. לפעמים, לגוף במצוקת מכת חום ייקח זמן רב להראות את הסימנים המובהקים לכך ואז – כבר עלול להיות מאוחר.

זו הסיבה שבקרבת אנשים מבוגרים כדאי וחשוב לשים לב לצרכים ולסכנות – במיוחד במדינה חמה כמו שלנו עם אקלים שאינו סלחני כלל וכלל.

הנה מספר עצות שגם אם ידועות, חשוב וכדאי להיזכר ולשנן כדי להתמודד טוב יותר עם החום:

לשתות מים – נכון, את זה כולם כבר יודעים, אבל אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שמומלץ לשתות שמונה או יותר כוסות מים ביום כדי להישאר רוויים. מומלץ להימנע ממשקאות המכילים קפאין כי הם עלולים לייבש את הגוף.

אם החום בחוץ מוגזם, נשארים בפנים - כשהגוף נתון למצבי חום ולחות קיצוניים הוא מתקשה להישאר במיטבו, אז אם בתחזית מזג האוויר צפוי יום חם במיוחד, עדיף להישאר בבית. תוכלו למצוא שלל פעילויות לעשות בבית תחת המזגן.

• להתלבש בהתאם - אנשים מבוגרים נוטים להתלבש בבגדים ארוכים יותר, אבל בקיץ זה יכול להיות מסוכן. עודדו את המבוגרים למצוא בגדים קצרים ונעימים שהם מרגישים בנוח איתם. ואם כבר ארוכים, עדיף בצבעים בהירים שכן צבעים כהים מושכים ובולעים אליהם אור, ה שהוא בעקרון אנרגיית חום מה שמעלה את הטמפרטורה בגוף.

הגנו על העור והעיניים – תחת השמש הישראלית, הרכבת משקפי שמש היא עניין הכרחי שנועד לסנן קרינה מהעיניים ולנטרל את נזקי השמש לבריאות העיניים. באופן דומה, מריחת קרם הגנה על בסיס יומי חיונית לבריאות העור ולנטרול הנזקים הפוטנציאליים של השמש.

חום ותופעות לוואי של תרופות - יש מגוון רחב של תרופות שעלולות לגרום לרגישות יתר לשמש או לחום. היוועצו בגורם מקצועי אם התרופות הניטלות על בסיס קבוע שייכות למשפחות הנ"ל וכן אם יש אמצעי זהירות נוספים שניתן לנקוט כדי לשמור על הבריאות שלכם במהלך עונת הקיץ.

דעו וזכרו את התסמינים של מצבים בריאותיים הנגרמים כתוצאה מהתייבשות, מכת חום ועוד. התסמינים הנפוצים הם לרוב עייפות, כאב ראש, סחרחורת, בחילה, פנים סמוקות, דופק מהיר, טמפרטורת גוף גבוהה ובלבול. אם אחד או יותר מהסימנים הללו מופיע, יש לפנות מיידית לעזרה רפואית מקצועית.



מוצרים קשורים

aaa