שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

איך להכיר חברים בגיל השלישי

לחברות, חברים וחברה אנושית בכלל יש תפקיד מכריע בביסוס ובשמירה על אושרנו – וזה נכון לכל גיל. הימצאות בחברת בני אדם אהובים שנוח ונעים לנו בקרבתם חיונית לשמירה על חיים מלאים ומאושרים וכן על בריאות הגוף והנפש.

לשמור על לב גדול וחם, נרגש ומתמלא זהו ערך אנושי עליון, גם בגיל מבוגר.

לכולנו יש קשרים מגיל צעיר שנשארים איתנו עד גיל מבוגר, חברים קרובים שפגשנו בלימודים, בצבא, בסביבה הקרובה ועוד. יחד עם זאת תחזוקה של קשרים חברתיים היא דבר מורכב, הדורש מאמץ כזה או אחר – תלוי מי אנחנו ומהם כישורי החיברות שלנו כמובן.

ובאמת, לא עם כל חברנו קל לנו לשמור על קשר באותה רמת קרבה, אם בכלל. עם חלק מהחברים הקשר יהיה קרוב ומבוסס יותר, כולל מפגשים ו/או שיחות טלפון לעתים קרובות ואילו עם אחרים הקשר יהיה יותר מרוחק ולא יציב.

העניין הוא שככל שאנחנו מתבגרים קשה לנו יותר לשמור על קשרים חברתיים – גם אם הם קרובים. מצבים גופניים, מגבלות תנועה למיניהן, קשיים מנטליים או תפקודיים – אלו הן רק חלק מהסיבות בגינן קשה לנו לשמור גם על קשרים קרובים.

ובאמת, בדידות, עצב ותחושת ריקנות תוקפים לא מעט אנשים מבוגרים. כשמוסיפים לכך את העובדה שאנחנו מחוץ למעגל העבודה בגילאים אלה, חווים אובדן של בן/בת זוג וגם בני המשפחה עסוקים בחייהם – בוודאי לא מקלה על המצב.

ובכל זאת, אין לומר נואש. אנשים הם אנשים – ולרוב ישמחו להצטרף למעגל החברים שלכם לא משנה היכן הכרתם או בני כמה אתם. אז איך עושים את זה? איך מרחיבים את מעגל החברים גם בגיל מבוגר? הנה כמה רעיונות...

 

להכיר חברים גם בגיל מבוגר:

 

קאנטרי קלאב - קאנטרי שכונתי הוא מסגרת נפלאה בעלת היצע פעילויות רחב ומרחב נהדר להכיר אנשים, מה גם שתוך כדי כך עושים פעילויות בריאות ומהנות. פעילויות קבוצתיות יהיו כמובן טובות למטרה זו, אבל תופתעו לגלות שאפילו אם אתם מעדיפים ספורט ופעילות יחידנית, עדיין ניתן בקלות למצוא ולהתחבר אל האנשים סביבכם. מהר מאד תגלו שזה יכול בקלות להפוך למקום כיפי לעשות בו ספורט ולקיים מפגש חברתי כאחד.

חוגים ומתנ"סים – ממש כמו פעם בבית הספר או באוניברסיטה, גם בגיל מבוגר יותר חוגים וקורסים למיניהם הם דרך נפלאה לא להעשרת הראש והנשמה אלא גם להרחבת מעגל החברים.

אמנם קשרים חדשים מתפתחים עם הזמן, ולא תמיד קורס בן 4 חודשים מספיק לכך אבל חידוד המיומנויות החברתיות לא מזיק בכל מקרה ולעיתים קרובות תהיו מופתעים לגלות כיצד קסמכם שוב כובש לבבות. אם זה קורס בתחום עניין מסוים, יותר מסביר להניח שהאנשים שתפגשו שם יהיו בעלי תחומי עניין דומים לשלכם, מה שכבר מהווה בסיס להיכרות התחלתית וידידות טובה. אל תחששו, תיזמו.

דיור מוגן או מועדוני יום – נכון, מעבר לדיור מוגן דורש שינוי משמעותי הרבה יותר בסגנון החיים, וגם שלא מומלץ שייעשה אם השיקול העיקרי הוא להכיר חברים.

אבל שווה לקחת בחשבון שאם אתם כבר עוברים לדיור מוגן או לבית אבות, זה מקום שאפילו קשה לא להכיר בו חברים, ותחושת הבדידות שם כמעט בלתי אפשרית. יומכם יהיה גדוש בפעילויות והמקום מלא באנשים שישמחו להכירכם.

 

לסיכום:

כישורי חיברות, גם אם מעט חלודים – יכולים לחזור ממש כמו רכיבה על אופניים. חשוב לא לחשוש ולתת לדברים לזרום בטבעיות.

בכל מסגרת שאתם נמצאים בה, הקרינו חיוביות, חביבות ונגישות. חייכו הרבה, ברכו בנימוס בוקר טוב / ערב טוב, שאלו שאלות מתעניינות ופזרו קצת מחמאות שכל אחד ואחת אוהבים לקבל.

אם תסמכו על עצמכם, אם לא תזדרזו לשפוט תופתעו למלוא חברויות שחבויות דווקא איפה שלא ציפיתם להן.



מוצרים קשורים

aaa